سیل در استان یزد خسارت قابل توجهی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بارش‌های روز پنجشنبه و جمعه با اقدام‌هایی که انجام شد، خسارت قابل توجهی در سیل و روان‌آبها وجود نداشته است.

علی ملک‌زاده افزود: این بارندگی مقطعی، لحظه‌ای و رگباری بوده و پیشتر نیز توسط هواشناسی اعلام هشدار نارنجی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: همچنین روز (جمعه) نشست مدیریت بحران در شهرستان‌های اردکان، بهاباد، مهریز، میبد، تفت و ابرکوه برگزار و دستورهای لازم برای حضور نیروهای پلیس به منظور مسدودی راه‌ها در صورت نیاز صادر شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد اظهار کرد: در محور مهریز به مروست، بعد از تنگ چنار، عصر روز گذشته به دلیل سیل و روان‌آب، نسبت به مسدودی جاده اقدام و در بخش خرانق نیز برای ساعاتی جاده مسدود شد.

وی ادامه داد: در روستاهای خرانق و مزرعه نو نیز به دلیل سیل و روان آب، خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و باغ‌ها وارد و در شهرستان بهاباد نیز تعدادی از منازل دچار خسارت شد که بشتر آنها جزیی است.

ملک‌زاده افزود: به دلیل رعایت نکردن بر و کف و یا قرار گرفتن منازل پایین تر از سطح معابر، شاهد آبگرفتگی برخی منازل هستیم که باید این مناطق اصلاح شود؛ همچنین شهرداری‌ها باید طرحی جامع را برای کنترل روان آبها داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: با توجه به ۲ سیل سال گذشته در یزد، اجرای طرحی جامع در دستور کار قرار گرفت و بعد از ۱۰ سال که اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود، این طرح مراحل نهایی را می‌گذراند و همه فعالیت های مرتبط با کنترل سیل و روان‌آبها بر اساس این طرح جامع خواهد بود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..