معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همیار محیط زیست شد

در سومین روز از هفته محیط زیست، محمد جواد ابوالحسینی همیار افتخاری محیط زیست استان یزد شد.

به گزارش یزدی نیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در دیدار با کارکنان حفاظت محیط زیست یزد ضمن تبریک هفته محیط زیست بر ضرورت پشتیبانی جدی و همه جانبه از محیط زیست و توجه به صیانت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تاکید کرد و افزود: موضوع محیط زیست یکی از اولویت‌های اساسی و مورد تاکید استاندار است.

وی افزود: شغل محیط بانی از جمله مشاغلی است که سختی کار آن برای مردم ناشناخته است و ثبت خاطرات محیط بانان می‌تواند در آشنایی مردم و همچنین ترغیب جوانان به ورود به این عرصه کمک شایانی کند.

ابوالحسینی در ادامه از مسئولان محیط زیست خواست در راستای اصلاح قوانین و مقررات در زمینه حمایت از محیط بانان، با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان دیدار و نقطه نظرات و پیشنهادات را در این زمینه ارائه و اصلاح قوانین حمایتی را خواستار شوند.

وی با اشاره به شعار محوری هفته محیط زیست با عنوان نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی تصریح کرد: برنامه ریزی و اقدامات فرابخشی در این خصوص با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و همراهی سایر ارگان‌ها از جمله شهردای و منابع طبیعی، سمن‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط می‌تواند باعث ایجاد تدابیری در زمینه فرهنگ سازی جهت کاهش این آلودگی خاموش شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید با یک نگاه علمی و همفکری مسئولانه، راهکار‌های درستی در رابطه با رشد و پیشرفت در راستای توسعه پایدار در استان دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر قبل از احداث و جانمایی صنایع جلسات مشورتی و کارشناسی صورت پذیرد مطمئنا موجب شناخت موقعیت‌ها خواهد شد و آیندگان نیز از ما خرسند خواهند بود چرا که با دید کارشناسی مانع استقرار صنایع در جای نامناسب می‌شویم و نیز با تعیین محل مناسب برای استقرار صنعت موجب ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری جدید در استان یزد وایجاد بستر اشتغال مناسب می‌شویم.

در این دیدار از طرف یگان حفاظت محیط زیست استان لباس محیط بانی و کارت همیار افتخاری به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اهدا شد.

از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..