امام جمعه یزد:

توکل به خدا و امید به آینده موجب پیشرفت کشور می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به تاثیرگذاری حرکت الهی امام راحل(ره) بر امت اسلامی و جامعه بشریت، توکل به خدا و امید به آینده موجب پیشرفت کشور خواند.

آیت الله «محمدرضا ناصری»در حطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن سفارش به رعایت تقوی الهی، اظهار کرد: ذکر خدا و توجه و یاد کردن خداوند، نور الهی را در وجود انسانها ایجاد می‌کند و شیاطین و هوس‌ها از دل آنان بیرون خواهد کرد و همین دوری از گناهان باعث رشد و تعالی انسان‌ها خواهد شد.

وی افزود: برای خدایی شدن دلها باید خداوند را در همه حال یاد کرد و در مسیر الهی قرار گرفت چرا که غفلت از یاد خداوند در واقع غافل شدن از اصل خودمان و دور شدن از عنایات خداوندی است.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به سالروز صدور فرمان امام راحل(ره) درخصوص تشکیل انقلاب فرهنگی، گفت: امام رضوان الله تعالی معتقد بودند که تحصیل و آموزش در کشورمان باید اسلامی باشد و از غرب زدگی و آموزش‌های استعمار و استبدادی که کشور را تا لبه پرتگاه سقوط کشانده بود، نجات یابیم.

وی گفت: کاش تشکیلات انقلاب فرهنگی از همان ابتدا این اهداف را به طور کامل دنبال کرده بود و آموزش در کشورمان را از مدرسه تا دانشگاه متحول و آن را کاملاً اسلامی اجرایی می‌کرد، چرا که دشمن از ۱۰۰ سال پیش، با حذف بسیاری از آموزه‌های دینی، سه اصل تدین، تعقل و تفکر را از آموزش ما جدا کرده، به طوری که فرزندان ما گاهاً نمی‌توانند درست را از نادرست، تفکیک کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به تحولاتی که امام راحل(ره) در سه سطح کشور، امت اسلامی و در سطح جهان ایجاد کرد، گفت: حرکت امام یک حرکت الهی بود که علاوه بر نجات کشورمان از ظلم و ستم طاغوت، امت اسلامی و جامعه بشریت را متاثر از خود کرد.

وی با بیان این که ایمان کامل و امید به آینده همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند، باعث قدرت و توانمندی مردم کشورمان و حرکت رو به جلو شده است، گفت: باید این امید به آینده را در جامعه حفظ و تقویت کنیم.

آیت الله ناصری با اشاره به سختی‌هایی که امام راحل(ره) در مسیر انقلاب به ویژه در دوران تبعید متحمل شد، گفت: توکل به درگاه خداوند و تلاش در مسیر رسیدن به هدف باعث موفقیت امام در این حرکت الهی شد و جامعه باید آن را الگوی خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت آیت اله سعیدی، او را از روحانیان شجاع و نترس در دوران ستمشاهی و از مبارزان آن دوران با رژیم صهیونیستی و استعمارگری آمریکایی‌ها خواند که مظلومانه در زندان قزل الحصار به شهادت رسید.

امام جمعه یزد همچنین ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست، بر لزوم حفظ محیط زیست توسط همه آحاد جامعه تاکید کرد و در ادامه نیز مطالبی پیرامون پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری، اهتمام به قشر کم درآمد در دریافت مالیاتها، توصیه به ملاحظات اقتصادی کشور و مردم توسط واردکنندگان، لزوم توجه به خودکفایی کشور در تامین خوراک دام و نیز صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه در فصول گرم سال، مطرح کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..