استاندار یزد:

کم‌کاری در اجرای مصوبات جلسات مدیریت بحران ترک فعل است

استاندار یزد با تاکید بر این که مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران لازم‌الاجراست و قصور دستگاه ها در این امر به عنوان ترک فعل محسوب می‌شود، گفت: در شهرستان‌های در معرض خطر آتش‌سوزی ناشی از خشکسالی، هماهنگی‌های لازم جهت مدیریت حوادث احتمالی انجام شود.

«مهران فاطمی»  در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یزد که در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به افزایش احتمال آتش سوزی در مراتع با توجه به فرارسیدن فصل تابستان، گفت: در شهرستان های در معرض خطر آتش سوزی، جلساتی با حضور دستگاه‌های مرتبط، مجموعه سپاه، بسیج و جوامع محلی برگزار و برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت مدیریت حوادث احتمالی انجام شود.

وی با تاکید به برگزاری مانورهای آمادگی در برابر آتش سوزی در مراتع و نیز ارائه آموزش های لازم به جوامع محلی، گفت: در زمان های وقوع آتش سوزی باید از ظرفیت و ادوات لجستیکی تمام دستگاه‌ها و نهادها در راستای مدیریت هر چه بهتر بحران پیش آمده، استفاده شود.

استاندار با بیان این که قصور مدیریتی دستگاه‌ها و افراد در امر حفاظت از مراتع و جنگل‌ها پذیرفتنی نیست، افزود: مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران استان لازم الاجراست و هرگونه قصور و اهمال دستگاه‌ها در این امر، به عنوان ترک فعل محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تغییر الگوی زمانی و مکانی بارش‌ها و ضرورت ورود جدی به مباحث مربوط به این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی تهیه شده در این حوزه لازم الاجراست و باید به عنوان مبنای پیگیری، اجرا و نظارت‌ها قرار گیرد.

فاطمی در پایان به مباحث مربوط به قانون امهال تسهیلات مربوط به خسارت‌های حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این راستا باید بانک اطلاعاتی مشمولان طرح تهیه شود تا به محض ابلاغ آیین نامه مربوطه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..