انجام تاکنون ۴۵۰۰ تراکنش در قالب اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در یزد

مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و بهزیستی استان یزد از سیزدهم خردادماه جاری آغاز و تاکنون منجر به ۴۵۰۰ تراکنش در فروشگاه‌های استان شده است.

این طرح از ابتدای هفته جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم اجرایی شده و طی آن ۲۰ درصد به یارانه اعتباری خانوارهای هدف طرح به شرط استفاده از ۷۰ درصد یارانه یعنی ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر،افزوده شده است.

استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است و طی آن کارت جدیدی در قالب این طرح صادر نمی‌شود بلکه همه کارت‌های بانکی به‌نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

بنا بر اطلاعات واصله از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تاکنون یکهزار و ۵۹۵ فروشگاه آمادگی خود برای ارائه خدمات کالابرگ به جامعه هدف را اعلام کرده‌اند که از این تعداد در حال حاضر یکهزار و ۱۶۹ فروشگاه فعال هستند و تاکنون طی سه روز گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تراکنش را ثبت کرده‌اند.

به گفته‌ی «محمدرضا فلاحتی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ استان در این طرح مشارکت دارند.

وی همچنین شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات(ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را یازده قلم کالای اساسی منظور شده در طرح کالابرگ الکترونیک اعلام کرد.

فلاحتی یادآور شد: همگی خانوارهای مشمول این طرح می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه، به وسیله کارت‌ بانکی سرپرست خانوار از اعتبار خود استفاده کنند و با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

مقرر است که سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مراحل بعدی طرح، تحت پوشش قرار گیرند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..