۵۱۰ میلیاردبرای بیمه شدگان سلامت در یزد هزینه شد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: در سالجاری بر اساس اسناد در حال رسیدگی، ۵۱۰ میلیارد ریال برای بیمه شدگان سلامت در این استان هزینه شد.

محمد دریجانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۲ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان هزینه شد افزود: پیش بینی می شود این رقم امسال ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش یابد.
وی مجموع بیمه شدگان سلامت استان را ۳۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر بیان و اظهار کرد: ۸۹ هزار و ۳۸۰ نفر از این تعداد کارمندان دولت ، ۱۸ هزار و ۷۹۵ نفر روستاییان و بقیه اقشار مختلف چون خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب، دانشجویان هستند.
وی تصریح کرد: همچنین ۸۶ هزار و ۴۲۴ نفر از مردم این استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفتند اما هنوز سه درصد از جمعیت این خطه فاقد هرگونه بیمه هستند.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با درخواست از شهروندان برای بیمه کردن خود گفت: ثبت نام در این بیمه در طول سال تداوم دارد و کسانی که زیر پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند می توانند جهت بیمه خود هر چه سریعتر اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۳۶۰ میلیارد ریال برای بیمه سلامت ایرانیان در این استان هزینه شد.
دریجانی با بیان اینکه برای کارمندان دولت به ازای هر نفر به طور متوسط ۵۰۰ هزار ریال هزینه می شود افزود: همچنین برای روستاییان ۳۸۰ هزار ریال ،بیمه شدگان سلامت همگانی ۳۵۰ هزار ریال و سایر اقشار ۶۸۰ هزار ریال هزینه می شود.
***بدهی ۶۸ میلیارد تومانی بیمه سلامت استان
دریجانی به بدهی بیمه سلامت به پزشکان، داروخانه ها و موسسات اشاره کرد و گفت: به پزشکان و داروخانه ها هیچ بدهی نداریم اما عمده بدهی ما مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است.
وی بدهی بیمه سلامت استان در سال گذشته را ۶۸ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید حرکتهای خوبی در حوزه سلامت برداشته شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از ساخت ساختمان جدید بیمه سلامت استان خبر داد و اظهار کرد: برای این ساختمان ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دریجانی با بیان اینکه فرآیندهای بیمه گری در شهرستانهای یزد، خاتم، مهریز، اردکان، بهاباد، اشکذر و ابرکوه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است افزود: بیمه سلامت در استان در زمینه واگذاری خدمات به بخش خصوصی در کشور پیشتاز است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..