رئیس شورای شهر یزد هشدار داد؛

ترغیب مردم به ساخت و سازهای غیرمجاز براساس قانون بودجه

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: براساس قانون بودجه مردم مبلغ قابل توجهی را برای صدور پروانه باید پرداخت کنند که برخی قادر به پرداخت آن نیستند و موجب اخذ نشدن پروانه در هنگام ساخت و ساز می‌شود.

«عزیزالله سیفی» در این باره ادامه داد: اکنون حداقل مبلغ بیمه برای صدور پروانه حدود ۸۰ میلیون تومان است که بخش زیاد آن مختص بیمه تامین اجتماعی و ۵ درصد آموزش و پرورش و همچنین بخش جزئی برای شهرداری است.

وی افزود: مبلغ تعیین شده برای صدور پروانه با توجه به شرایط اقتصادی مردم، هنگفت و قابل توجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: هزینه زیاد صدور پروانه باعث می‌شود برخی بدون پروانه، ساخت و ساز را آغاز کنند و این مسئله باعث ترغیب به کار غیرقانونی می‌شود؛ هرچند با ساخت و ساز بدون پروانه نیز به جریمه سنگین مواجه می‌شوند و این در حالیست که هزینه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز به آن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک این مصوبه باعث دریافت مبلغ قابل توجهی تحت عنوان تأمین اجتماعی از مردم و سازندگان در ابتدای زمان صدور پروانه خواهد شد که نتیجه آن چیزی جز افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی و احتمال بروز خطرات ایمنی و جانی برای ساکنان آن به همراه نخواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، سیفی در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از سوی متولیان این امر و نمایندگان مجلس برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود تا شهروندان برای صدور پروانه و ساخت و ساز مجاز ترغیب شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..