پیش‌بینی برداشت ۳۵۰۰۰ تن گندم در استان یزد

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد پیش‌بینی کرد امسال گندم‌کاران استان حدود ۳۵ هزار تن گندم از مزارع خود برداشت کنند که پنج هزار تن آن مازاد بر مصرف کشاورزان خواهد بود.

«یدالله جواد پور» به سطح زیر کشت ۹۳۰۰ هکتاری گندم در استان یزد، گفت: برداشت گندم از گندم‌زارهای استان یزد معمولاً از نیمه خرداد ماه آغاز و تا نیمه مرداد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۳۵ هزار تن گندم تولید شود، گفت: طبق برنامه ابلاغی پیش بینی می‌شود پنج هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، به صورت تضمینی توسط ۹ مرکز خرید متعلق به تعاون روستایی و زیر نظر اداره کل غله استان خریداری شود.

مدیر زراعت استان با اشاره به این که عمده تولید گندم در استان یزد به ترتیب مربوط به شهرستانهای خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد است، افزود: البته در سال جاری کشاورزان تمامی شهرستان‌ها با توجه به بارندگی‌های نسبتاً مطلوب، زمین‌های قابل کشت خود را به کاشت گندم اختصاص داده‌اند.

وی اظهار کرد: در سال جاری شش رقم گندم با نام‌های نارین، برزگر، سیستان، ترابی، امین و طلایی بین کشاورزان توزیع شده که هر شش گونه در برابر شوری و خشکی مقاوم هستند.

جواد پور در پایان بالا بودن هزینه‌های تولید و متناسب نبودن این هزینه‌ها با نرخ خرید از مهم‌ترین دغدغه گندم‌کاران استان ذکر کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..