اجرای ۱۰۰ برنامه‌ در ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان یزد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: به مناسبت ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و بصیرتی در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل افزود: به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و شصتمین سالگرد قیام مردمی ۱۵ خرداد در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان جلسات انس با قرآن کریم، مسابقات فرهنگی، آیین‌های عزاداری و نشست‌های بصیرتی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد ادامه داد: در هر شهرستان یک برنامه شاخص بزرگ با حضو اقشار مختلف مردم و حضور سخنران برجسته و همچنین حضور هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و مشارکت نوجوانان و جوانان در بزرگداشت این ایام برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های متعدد عکس، کتاب، جلسات پرسش و پاسخ در خصوص شخصیت و اهداف و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و نقش قیام سرنوشت ساز ۱۵ خرداد با حضور کارشناسان فرهنگی جزو برنامه‌های محوری است که با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.

متوسل بیان کرد: برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی در قالب تحقق جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های مهمی است که امسال در سطح همه مناطق شهری و روستایی پیش‌بینی و با همکاری مردم، تشکل‌ها و همراهی و مشارکت نسل جوان صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی و فضای مجازی با تولید محتوا و همچنین حضور اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان در مجالس و محافل مختلف در شهر و روستاها از جمله برنامه‌های مهمی است که در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: به همین مناسبت و همانند سنوات گذشته در مرکز استان نیز برنامه‌های شاخصی در تکریم این ۲ مناسب مهم پیش‌بینی که از جمله آن آیینی در صبح روز یکشنبه ۱۴ خردادماه جاری از ساعت هفت تا ۹ صبح در روضه محمدیه(حظیره) برگزار می‌شود.

به گفته متوسل در این آیین بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد، برنامه مداحی و عزاداری و در کنار آن سخنرانی در خصوص ابعاد وجودی و شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام خمینی (ره) و قیام تاریخی ملت قهرمان ایران در ۱۵ خرداد سال ۴۲ همراه با نمایشگاه عکس پیش‌بینی و باشکوه برگزار می‌شود.

وی از عموم اقشار مختلف مردم فهیم و جوانان مومن و ولایتمدار استان دعوت کرد به دلیل اهمیت موضوع امسال پرشورتر از سنوات گذشه در برنامه‌های مختلف به خصوص در مراسمی که در حظیره برگزار می‌شود حضوری فعالانه داشته باشند و با اهداف و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) تجدید میثاق داشته باشند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..