تکمیل باغ موزه دفاع مقدس یزد ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان به ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه دیگر نیاز دارد .

سرهنگ منصور زارع  افزود: برای تکمیل و تجهیز باغ موزه و مرکز بزرگ فرهنگی استان بیش از گذشته به حمایت و همراهی مسئولان و خیران نیاز است.

وی با قدردانی از همکاری گذشته مسئولان استان ادامه داد: بودجه مورد نیاز صرف موزه آرایی، محتوابخشی و تکمیل فضای بیرونی این مجموعه متناسب با مولفه‌های دوران دفاع مقدس می‌شود.

این مسئول یکی از نیازهای جامعه را به دلیل جنگ فرهنگی و ترکیبی دشمنان جهاد تبیین و کار فرهنگی مناسب به خصوص ترویج فرهنگ ایثار در بین مردم و جوانان در قالب موزه دفاع مقدس ذکر کرد.

زارع بیان کرد: این مجموعه فرهنگی و هنری با اجرای برنامه‌های متنوع سالانه با استقبال و استفاده اقشار مختلف مردم به خصوص نسل نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد و باید بیشتر کار جهادی صورت گیرد.

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس یزد ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

وی تاکید کرد: اگر آینده سازان کشور در قالب برنامه‌های فاخر فرهنگی با دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام بیش از قبل آشنا شوند هیچ دشمنی در رسیدن به اهداف روانی و فرهنگی خود علیه نظام موفق نمی‌شود .

مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان یزدی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه یزد ساخته شده و شامل سه بخش محوطه،۲ طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

باغ موزه دفاع مقدس یزد دارای گالری، مرکز اسناد، مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس است و ساخت این مرکز فرهنگی از سال۱۳۸۶ شروع شده و تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..