امام جمعه موقت یزد:

جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت است/مردم برای رفع نواقص درست انتخاب کنند

امام جمعه موقت یزد با بیان این که حکومت جمهوری اسلامی از این جهت که به رای مردم و قوانین اسلامی تکیه دارد بهترین نوع حکومت است، گفت: مردم باید برای رفع نواقص موجود در جامعه انتخاب درست‌تر اقدام کنند.

آیت الله «سید ناصر محمدی» در خطبه‌های نماز جمعه  یزد که در مسجد ملا اسماعیل میعادگاه نماز جمعه شهر یزد اقامه شد، ضمن گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی امام راحل(ره) و قیام ۱۵ خردادماه مردم عزیز کشورمان، اظهار کرد: کشور ما تا قبل از انقلاب اسلامی دارای بدترین نوع نظام حکومت یعنی حکومت پادشاهی موروثی بود چرا که سردمداران این حکومت همه کشور را ملک خود و مردم را نیز رعیت خود می‌دانستند.

وی با بیان این که دوران پهلوی حتی بدتر از دوران قاجاریه، افشاریه و زندیه و دیگر حکومتهای قبلی ایران بود، گفت: متاسفانه برخلاف سایر این حکومتها که با جنگ و حتی ظلم و خونریزی، پادشاهی این کشور را بدست می‌آوردند، نفر اول حکومت پهلوی که نگهبان اسطبل یک سفارت خارجی و نادان‌ترین و ظالم‌ترین فرد بود، توسط بیگانگان شناسایی و وی را به حکومت رساندند.

آیت الله محمدی با بیان این که ملت ایران هرگز از این جفای دولت بریتانیا که ظلمهای زیاد دیگری نیز به این مردم کرد، نخواهد گذشت، گفت: اما امام راحل(ره) با حمایت مردم بپا خاست و جمهوری اسلامی که بهترین نظام حکومتی است را پایه‎گذاری کرد.

وی این که جمهوری اسلامی بهترین حکومت است را تنها یک شعار ندانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی به رای مردم و قوانین اسلامی تکیه دارد و شاید برخی اقدامات در این حکومت همچون حکومت پیامبر اسلام(ص) به نام اسلام اتفاق افتاده و موجب نارضایتی مردم شده است ولی این موضوع در اصل این نظام که بهترین نظام حکومتی است، خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: باید برای رفع نواقص و مشکلات موجود در این نظام، مردم درست مسئولان خود اعم از نمایندگان مجلس و رئیس جمهورشان را انتخاب کنند، هرچند برخی مواقع این انتخاب بهتر و گاهی نیز ضعیف‌تر بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته شهر یزد با تاکید بر گرامیداشت ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام(ره) حق بزرگی بر گردن مردم ایران و تمام مسلمانان جهان دارد چرا ندای استکبارستیزی را در جهان پرظلم و ستیز امروز فریاد زد و قطعاً نام امام خمینی(ره) تا ظهور حضرت بقیة الله(عج)، درخشان و طنین انداز باقی خواهد ماند.

وی در ادامه نیز انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام(ره) را یک معجزه خواند و گفت: برخی رسانه‌های جهان پس از ارتحال امام(ره) این نظام و انقلاب را نابود شده می‌دانستند ولی در کمتر از ۲۴ ساعت از سوی خبرگان ملت،‌ آیت الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی انتخاب شدند به طوری همین رسانه اعلام کردند که خمینی بار دیگر بازگشته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این ۳۴ سال نیز این که «خامنه‌ای، خمینی دیگر است» به همگان ثابت شده است.

آیت الله محمدی در همین رابطه اعلام کرد: امسال نیز به مناسب رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب و همانند سنوات گذشته از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۰۰ روز ۱۴ خرداد مراسمی در مسجد حظیره یزد برقرار خواهد بود.

وی با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد مردم ایران، بر تبیین این مناسبت برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: مردم عزیزمان در این روز، در اعتراض به دستگیری امام(ره) به خیابان‌ها ریختند و هرچند رژیم ددمنش پهلوی جمع زیادی را شهید کردند ولی مردم باز هم در برابر حکومت ظلم و جور، ایستادگی کردند.

امام جمعه موقت یزد در پایان نیز واگذاری زمین به زوج‌های دارای سه فرزند به بالا را حرکتی بسیار خوب خواند و با قدردانی از این اقدام مسئولان، گفت: باید به هر بهانه‌ای برای زوج‌های جوانان مسکن فراهم شود و مسئولان این امر را تداوم دهند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..