اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در یزد

مراسم قرعه کشی اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این مراسم که در حسینیه امیرچقماق برگزار شد، جمعیت جوان را یکی از بزرگترین سرمایه‌های جامعه توصیف کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر با توجه اقدامات و تفکرات غربی که در کشور گسترش یافت از این سرمایه انسانی محروم شده و در زمینه جوانی جمعیت افول داشتیم.

هادی عباسی افزود: با توجه به تاکید‌های مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت، دولت برای بهبود این شرایط تصمیم به تصویب قوانینی در راستای حمایت از جوانی جمعیت گرفت و دولت در راستای اجرایی کردن آن مصمم است.

وی با اشاره به جدی بودن استان یزد در زمینه حمایت از قانون جوانی جمعیت تصریح کرد: این قانون تنها مختص به شهر‌ها نیست و در روستا‌ها نیز باید این قانون اجرا شود و در مرحله بعدی به خانواده‌های روستایی واجد شرایط نیز زمین اهدا شود.

معاون مسکن وساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه زمین‌های اهدایی در روستا بیش از ۲۵۰ متر خواهد بود، ادامه داد: پس از واگذاری زمین‌ها، در زمینه هزینه آماده‌سازی زمین‌ها نیز تسهیلات لازم داده خواهد شد. همچنین وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای ساخت زمین در نظر گرفته شده تا این زمین‌ها هر چه سریع‌تر ساخته شوند.

عباسی اظهار داشت: خبر خوب دیگر اینکه، به خانواده‌های دارای چهار فرزند که سن آنان زیر ۲۰ باشد هم زمین رایگان تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: استان یزد می‌تواند در زمینه مسکن پیشتاز باشد و به نقطه‌ای برسد که طرح حمایت از تمام افراد فاقد مسکن در این استان آغاز شود.

استاندار یزد هم با اشاره به ثبت نام سه هزار و ۷۱۶ نفر در استان برای برخورداری از این تسهیلات قانون جوانی جمعیت گفت: دو هزار و ۷۰۲ نفر از متقاضیان ثبت نام شده حائز شرایط اولیه بودند که مدارک هزار و ۱۷۱ تکمیل شده و زمین به آنان واگذار می‌شود.

مهران فاطمی افزود: همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول این تسهیلات هستند.

وی تأکید کرد: زمین‌های اهدایی به خانواده‌ها رایگان است و فقط هزینه آماده سازی زمین بعد از دو سال تنفس، به صورت اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..