آشنایی ۲۰۰۰ دانش‌آموز یزدی با ورزش شمشیربازی

رئیس هیات شمشیربازی استان یزد از برگزاری اولین دوره استعدادیابی این رشته ورزشی در هشت مدرسه سطح شهر یزد و آشنایی بیش از دو هزار دانش‌آموز با این رشته ورزشی خبرداد.

«سید علیرضا آسایش» در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره در سطح مدارس استان، گفت: کمیته استعدادیابی هیات شمشیربازی استان یزد با برگزاری اولین جشنواره طرح استعداد یابی در هشت مدرسه دخترانه و پسرانه در پایه‌های پنجم و ششم مقطع اول متوسطه، موجب آشنایی بیش از دو هزار دانش آموز دختر و پسر با این رشته ورزشی شده است.

وی افزود: در مرحله دوم این طرح تست‌های اولیه آمادگی جسمانی از این تعداد دانش اموز انجام خواهد شد و پس از آن هر کدام که فیزیک بدنی متناسب با این رشته ورزشی را داشتند، جذب این رشته ورزشی خواهند شد.

این مسئول همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: پس از جذب مستعدان این رشته ورزشی با توجه به انجام تست و استعدادیابی‌های تخصصی، این افراد به باشگاه‌های تحت نظارت این هیات در سه اسلحه سابر، فلوره و اپه معرفی خواهند شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی هیات شمشیربازی یزد، آسایش در پایان عنوان کرد: این جشنواره بزرگ استعدادیابی قرار است در شهرستان‌های بافق، اردکان، میبد و مهریز نیز توسط هیات‌های شهرستانی پس پایان یافتن امتحانات پایان ترم تحصیلی برگزار شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..