فعالیت مستقیم ۱۴هزار نفر در گلخانه های استان یزد

no-thumbs

مدیر تعاون روستایی استان یزد تعداد بهره برداران گلخانه های استان را سه هزار و 300 نفر اعلام و گفت: مجموعا 14هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش در استان فعالیت دارند.

به گزارش یزدی نیوزعلی جهازی در بازدید مدیرعامل و معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از طرح سورت وبسته بندی محصولات گلخانه ای شرکت تعاونی کشاورزی گلخانه داران شهرستان اشکذر باارائه گزارشی از وضعیت تولید و بازار رسانی محصولات گلخانه ای در استان یزد اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه ای استان که عمدتاً محصول خیارسبز است به حدود یک هزار و ۳۲۰ هکتار رسیده و تولیدی معادل ۳۸۲ هزار تن در سال را در بر دارد.
وی افزود: سالانه معادل سه میلیارد و ۴۸۰میلیارد ریال درآمدزایی حاصل از تولید این محصول در استان بوده است.
مدیر تعاون روستایی استان یزد در ادامه درباره حجم عملیات و میزان اشتغال زایی طرح سورت و بسته بندی محصولات گلخانه ای شرکت تعاونی کشاورزی گلخانه داران شهرستان اشکذر نیز گفت: این واحد در رستاق-همت آباد در سال ۱۳۹۱ با ظرفیت ۹ هزار تن در سال با هزینه ای حدود ۱۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی شرکت تعاونی و با اشتغالزایی ۳۰ نفر راه اندازی شده است.
جهازی یادآور شد: این شرکت تعاونی به عنوان یک شرکت تعاونی تخصصی موفق در بخش تولید و بازار رسانی محصولات کشاورزی با عضویت ۱۴۴ گلخانه دار و بیش از ۶۰ هکتار سطح زیرکشت فضای گلخانه ای در سطح منطقه مشغول به فعالیت بوده و سالانه بیش از سه هراز و ۸۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای را به بازارهای هدف خارج از کشور صادر می کند.
استان یزد هم اکنون در تولید محصولات گلخانه ای در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
۶۶ درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.
شهرستان اشکذر با ۳۰هزار نفر جمعیت و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز استان با سطح زیر کشت نزدیک به ۴۰۰ هکتار دومین قطب کشاورزی گلخانه ای استان یزد محسوب می شود.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..