نائب رئیس شورای شهر یزد:

نهضت آسفالت در یزد ۶۰۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه تمام معابر این شهر نیازمند به آسفالت هستند، می‎گوید: تحقق نهضت آسفالت در شهر یزد شش هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

شهرداری شهر میراث جهانی یزد سال گذشته را به نام سال «نهضت آسفالت در سطح شهر» نامگذاری کرد؛ سالی که قرار بود زیرسازی و آسفالت معابر و کوچه‌ها با توجه به اولویت‌های هر معبر و درخواست‌های شهروندان اجرا شود اما با وجود اقدامات خوبی که انجام شد، به دلایلی از جمله دو مرتبه وقوع سیل، این طرح آنطور که انتظار می‌رفت، اجرایی نشد.

گلایه مردم علاوه بر آسفالت نبودن برخی معابر که بعد از سیل و بارندگی‌های اخیر خود را بیشتر نشان داده، اجرای بی‌کیفیت آسفالت معابر و کوچه‌هاست به گونه‌ای که بعد از اندک زمانی، به دلیل فرورفتگی، شن ریزه شدن و خوردگی آسفالت، مجدداً نیازمند بازسازی می‌شود و این نوعی اتلاف بیت‌المال است.

این روزها برخی شهروندان ناهمواری‌های معابر را بازیچه طنز و شوخی خود کرده و آنها را ابزاری مناسب برای پراکنده کردن ذهن رانندگان از فکر کردن به مشکلات اقتصادی و معیشتی زندگی‌شان می‌خوانند ولی برخی نیز این وضعیت سطح معابر را به توپ چهل تیکه‌ تشبیه می‌کنند و از یکدیگر چنین سئوال می‌کنند که «مگر مسئولان در این شهر رفت و آمد نمی‌کنند؟» و گلایه رانندگان از این که هر ساله باید هزینه‌های گزافی را صرف آسیب‌های وارده به خودروهایش کنند، ماجرای دیگری است.

البته شهرداری و شورای شهر همه ساله تصمیمات و اقدامات چشمگیری در رابطه با ترمیم، لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر عمومی انجام می‌دهد اما با وجود هزینه‌های زیادی که تاکنون صرف این مهم شده است ولی همچنان وضعیت آسفالت برخی معابر شهر مساعد و مناسب نیست و نیازمند اقدامی اساسی‌تر از سوی مسئولان است.

حجت‌الاسلام «سید محمد ناصر حیدری» با بیان این که معابر شهر یزد دو هزار هکتار است، می‌گوید: هر مترمربع آسفالت ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد که البته برخی معابر یزد نیاز به زیرسازی و اقدامات زیرساختی اضافه‌تری نیز دارد که به هزینه آسفالت اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود حدود ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر آسفالت شود.

حیدری اضافه می‌کند: از ابتدای فعالیت دوره ششم شورای شهر یزد حدود ۱۹۰ میلیارد تومان برای آسفالت هزینه شده و این درحالیست که از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در این باره هزینه شده بود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر این که تمام معابر شهر نیازمند به آسفالت هستند، متذکر می‌شود؛ آسفالت تمام معابر شهر و تحقق نهضت آسفالت در شهر نیازمند اعتبار معادل شش هزار میلیارد تومان است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..