فعالیت ۱۹ مدرسه قرآنی در یزد

no-thumbs

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۳/۴ درصد یعنی ۳۸۶۴ نفر از دانش آموزان یزدی در ۱۹ مدرسه قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن رادمنش، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد ۳۰ مردادماه در در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۲۷مدرسه ابتدایی در استان یزد داریم که ۱۱۴ هزار دانش آموز ابتدایی در سال جدید در آن تحصیل خواهند کرد.
وی ادامه داد: استان یزد با رشد ۵/۴۳ درصد بالاترین رشد دانش آموز ابتدایی را در کشور دارد یعنی ۶ هزار نفر افزایش ثبت نام نسبت به سال قبل که ۱۰۸ هزار نفر بوده داریم و این در حالیست که فقط هزار و ۱۳۰ نفر مربوط به استان یزد هستند و بقیه این تعداد یعنی نزدیک به پنج هزار نفر از دیگر نقاط کشور مهاجرت کرده و در استان یزد ثبت نام کرده‌اند.
رادمنش گفت: بالاترین آمار ثبت نام جدید مربوط به شهر یزد و شهرهای میبد و اردکان در رتبه بعدی از نظر تعداد ثبت نام جدید بوده‌اند و از ۷۲۷ مدرسه ابتدایی که دراستان یزد وجود دارد ۲۵۳ مدرسه روستایی است  یعنی ۱۱/۷۸ درصد را تشکیل می‌دهد و نسبت به چهار سال قبل که این آمار ۱۸/۵ درصد بوده، یعنی مهاجرت از روستاها به دیگر مناطق شهری استان و بویژه شهر یزد نیز بوده است.
فعالیت ۱۹ مدرسه قرآنی در یزد/تحصیل بیش از سه هزار دانش‌آموز
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از فعالیت پنج هزار و ۵۶۳ پرسنل شاغل در مقطع ابتدایی استان یزد خبر داد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۴ نفر خانم هستند که ۷۲درصد را شامل می‌شود که این مسئله در مقاطع پنجم و ششم و مدارس پسرانه ما را با مشکل مواجه خواهد کرد، چون فقط ۱۸درصد یعنی هزار و ۵۵۹ نفر را معلمان مرد تشکیل می‌دهند.
رادمنش با اشاره به اینکه ۸۶ درصد دانش آموزان در مدارس ابتدایی دولتی تحصیل می‌کنند افزود: ۳/۴ درصد دانش آموزان یعنی ۳ هزار و ۸۶۴ نفر در ۱۹ مدرسه قرآنی و ۱۴۲ کلاس مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: اتباع خارجی در استان یزد در مقطع ابتدایی در سال جاری، تعداد ۸ هزار و ۵۰۸ نفر یعنی ۷/۵ درصد دانش اموزان ابتدایی استان هستند و ۲۳ مدرسه خاص اتباع در استان راه‌اندازی شده که پنج هزار و ۵۰۰ نفر را شامل می‌شود و سه هزار دانش اموز اتباع در کنار دانش اموزان ایرانی در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: نیم درصد مدارس استان یزد نیز عشایری است و ۱۵درصد را شامل می‌شود.
پیش دبستانی؛ دوره‌ای تربیتی و پرورشی برای نونهالان
رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی در دو مقطع چهار تا پنج ساله و پنج تا شش ساله ارائه می‌شود که این دوره کاملا غیردولتی است و پیش‌بینی می‌شود چهار هزار در مقطع چهارسال و ۱۹ هزار نفر در مقطع سنی پنج سال دوره پیش دبستانی امسال را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی آموزشی نیست و دوره‌ای تربیتی و پرورشی است افزود: ساعت رسمی برای پیش‌دبستانی سه ساعت و نیم اس و ساعت اضافه برای این دوره ممنوع است.
رادمنش ادامه داد: در دوره پیش دبستانی آموزش نشانه‌های فارسی، عدد و نوشتن و خواندن الفبای فارسی، آموزش زبان انگلیسی و همچنین هرگونه ساعت فوق برنامه ممنوع است.
ایجاد کتاب الکترونیکی ویژه خانواده‌ها در زمینه تربیت کودکان
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به نقش والدین در هدایت دانش‌آموزان و نظارت بر روند آموزشی آنها گفت: طرح کتاب الکترونیک ویژه والدین به منظور آگاه‌سازی در مورد نیازهای شناخته شده دانش آموزان مقطع ابتدایی، از اول مهرماه امسال در استان یزد اجرا می‌شود.
وی از دیگر طرح‌های اجرا شده توسط معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد را طرح یزدشناسی عنوان کرد و افزود: این طرح ویژه دانش‌آموزان ابتدایی استان یزد دو سال است که در حال اجراست و دانش‌آموزان هر منطقه استان یزد با ویژگی‌های آن منطقه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با این ویژگی‌ها آشنا می‌شوند اما امسال این کار به صورت استانی انجام می‌شود.
رادمنش با اشاره به اینکه برای ثبت این طرح تمبر اختصاصی تولید و با حضور معاون وزیر باطل شده، ادامه داد: در این زمینه اسناد بسیار ارزشمندی پیدا شده که باید یک موزه مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و از نابود شدن این اسناد پیشگیری کنیم.

ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..