رییس پلیس راهور یزد:

مدیریت سرویس مدارس یزد را به مهرماه موکول نکنید

رییس پلیس راهور یزد با بیان اینکه خلوتی فعلی معابر، موقتی و ناشی از تعطیلی مدارس است، گفت: خیابان‌های شهر یزد، مهرماه امسال و همزمان با بازگشایی مدارس، شلوغ‌تر از سال قبل خواهد شد و مسوولان ذیربط در استان از اکنون باید به فکر چاره‌ای برای سرویس مدارس باشند.

سرهنگ مهدی زارع، گفت: برخی قول‌های گذشته به رانندگان سرویس‌های مدارس محقق نشد و احتمالا امسال بخش قابل توجهی از آنها حاضر به سرویس‌دهی مدارس نخواهند شد و همین امر اوضاع ترافیک را در خیابان‌های مرکز استان پیچیده‌تر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از همین حالا و کمتر از چهار ماه مانده به بازگشایی مدارس از طریق نامه نگاری با شورای ترافیک و سازمان حمل و نقل شهرداری، هشدارهای لازم برای ساماندهی سرویس مدارس داده شده که امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد تا در سال جدید تحصیلی شاهد ترافیک غیرقابل تحمل شهری نباشیم.

به گفته سرهنگ زارع در صورت بی توجهی به ساماندهی سرویس مدارس، با بازگشایی مدارس در پاییز امسال، شاهد ترافیک شدید و احتمالا حوادث ترافیکی بیشتری در سطح شهر یزد خواهیم بود.

رییس پلیس راهور استان یزد یادآور شد: در صورت تامین نشدن سرویس‌های جمعی برای مدارس، هزاران خودرو اضافی از اول مهرماه وارد خیابان‌های کم‌عرض شهر یزد شده و ترافیک غیرقابل تحملی بر معابر حاکم می شود.

وی تصریح کرد: تامین نشدن سرویس جمعی برای مدارس باعث روی آوردن خانواده‌ها به استفاده از خودروهای شخصی می شود که ورود انبوهی از وسایل نقلیه را به دنبال دارد و گاهی باعث ترافیک در خیابان‌ها و گاهی راه‌بندان و گره کور ترافیکی از درب منازل می‌شود.

به گفته وی در برخی از مناطق و معابر شهری گاهی تا ۱۰ مدرسه وجود دارد و خیابان و کوچه های اطراف این مدارس به طور کامل قفل می شود .

رییس پلیس راهور یزد بیان کرد: از اول مهرماه ناگهان معابر با افزایش ده‌ها هزار خودرو جدید روبرو می شود و این در حالی است که حجم معابر شهر یزد در ۲۰ سال گذشته ثابت مانده و لذا معابر با افزایش تعداد خودرو تناسبی ندارد.

سرهنگ زارع درگیر شدن خودروهای امدادی در گره‌های ترافیکی خودساخته را از دیگر معضلات ترافیک سنگین ناشی از عدم تامین سرویس مدارس دانست و اظهار داشـت: درگیر شدن بخشی از جامعه در ترافیک که دانش آموزی ندارند و باید به کارهای روزمره خود بپردازند از دیگر مشکلات ناشی از نبود سرویس مدارس است.

وی بروز حوادث دیگر ناشی از ترافیک را از دیگر پیامدهای این پدیده دانست و اضافه کرد: وقتی معابر شلوغ و ترافیک سنگین حاکم می شود، تصادفات و درگیری‌ میان رانندگان نیز بوجود می آید و گاهی ۲ راننده به جان هم افتاده و صحنه های زشتی را ایجاد می کنند.

سرهنگ زارع افزایش تصادفات جانی و مال و آلودگی هوا را از دیگر پیامدهای حضور انبوه خودروها در خیابانها عنوان کرد و یادآور شد: بلوارهای پاکنژاد، آیت الله خامنه ای، طالقانی، قندی، جمهوری اسلامی و میادین معلم، باهنر، دانش آموز و اطلسی از اماکن پرتردد و پر ترافیک شهر یزد در زمان بازگشایی مدارس است.

بیشتر بخوانید
جلوگیری از ورود خودروهای غیر ساکن به بافت تاریخی یزد ضروری است
واژگونی یک خودرو در مهریز یزد ۲ کشته و یک زخمی برجا گذاشت
هشدار رییس پلیس راهور استان یزد به رانندگان مبتدی
تامین سرویس مدارس استان یزد در شهریور سال گذشته و همزمان با فروکش کردن کرونا به یکی از مشکلات و استان و شهر یزد مبدل شد و بیم تکرار آن در سال جدید نیز می رود.

در سال گذشته از یک سو خانواده‌ها برای تامین سرویس فرزندان خود دغدغه داشتند و از سوی دیگر موسسات مینی بوسرانی و سواری زیر بار قیمت های مصوب شورای شهر نمی رفتند.

شورای شهر یزد برای خودروهای مینی بوس افزایش ۹۴ درصدی قیمت و برای سواری ها از ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت نسبت به سال تحصیلی گذشته مصوب کرده بود، اما موسسات حمل و نقل آن را به صرفه نمی دانستند و حاضر به عقد قرارداد با مدارس نبودند .

بخش نظردهی بسته شده است..