کتاب «تربیت رئیس جمهور آینده» در یزد رونمایی شد

کتاب «تربیت رئیس جمهور آینده» ترجمه اعضای کانون تفکر توسعه سرمایه انسانی استان یزد چاپ و رونمایی شد.

کتاب «تربیت رئیس جمهور آینده» در موضوع آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مواجه با مشکلات غیرممکن، تالیف «زکری هرمن» و ترجمه اعضای کانون تفکر توسعه سرمایه‌ی انسانی استان یزد طی مراسمی در کافه کارآفرینی دانشگاه امام جواد(ع) یزد برگزار شد.

این کتاب در ۱۷۲ صفحه و در سه فصل با عناوین «یک آموزش و پرورش قدرتمند»، «تغییر ماهیت کلاس‌های آموزشی» و «ایجاد تغییر» منتشر شده است.

محتوای این کتاب درباره انواع تجربیات آموزشی است که می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا برای مقابله با مسائل تقریباً لاینحل به دانش مهارت و نگرش مناسب مجهز شوند؛ در واقع موضوع اصلی کتاب، آموزش مهارت‌های نرم به دانش‌آموزان است.

توانمندسازی دانش‌آموزان برای رویارویی با مشکلات تقریباً غیرممکن هدفی ارزشمند و البته چالش برانگیز است و در واقع به نظر می‌رسد که آماده‌سازی کسی برای رویارویی با مسائل، به خودی خود نوعی مسئله تقریباً لاینحل است.

«جعفر رحمانی شمسی» معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و عضو کانون تفکر توسعه سرمایه انسانی استان یزد در این مراسم با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری این کانون از دو سال و نیم قبل، گفت: یکی از موضوعات مورد اهتمام این کانون از بدو تشکیل، مسئله ضعف مهارت‌های نرم در کشورمان بود که در بخشی از این کتاب نیز به آن اشاره شده است.

وی ترجمه این کتاب را حاصل کار گروهی اعضای کانون تفکر توسعه سرمایه انسانی استان خواند و در ادامه گفت: به نظر می‌رسد در حوزه مدیران بخشهای مختلف کشور اعم از بخش‌ دولتی و بخش خصوصی، در رابطه با مهارتهای نرم نیروی انسانی‌ با مشکلات زیادی مواجه‌ایم.

رحمانی با بیان این که معمولاً آموزش مهارتهای نرم در دنیا از مدارس ابتدایی آغاز می‌شود، فعالیتهای آموزشی کشور در این مقوله را موانع و مشکلاتی همراه دانست و عنوان کرد: در حالی برخی از دانشگاه‌های دنیا، آموزشهای نرم را در کنار آموزش‌های سخت مورد اهتمام خود دارند که همچنان آموزش مهارتهای نرم در حوزه آموزش کشورمان مغفول مانده یا با کاستی‌های زیادی پیگیری می‌شود.

این عضو کانون تفکر با اشاره به چالشهای مطرح شده در این کتاب برای حوزه آموزش و پرورش، به اهمیت آموزش مهارت‌های نرم به معلمان جهت انتقال این مهارتها به نسل آینده‌ساز کشور تاکید کرد و گفت: در این کتاب راهکارهایی پیرامون این وضعیت مطرح شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..