ورود به بافت تاریخی یزد ممنوع!

تردد وسایل نقلیه در عرصه بافت تاریخی یک معضل و مطالبه عمومی برای ساکنین آن شده است؛ معضلی که رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد جلوگیری از ورود ماشین‌های غیربومی در این ناحیه تاریخی را چاره‌ی آن می‌داند.

در طی چند سال اخیر تردد بی‌شمار وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت در عرصه بافت تاریخی یزد به یک معضل برای ساکنین این عرصه و همچنین کسبه آن تبدیل شده است، معضلی که که گاها باعث رنجش خاطر مسافران و گردشگران نیز می‌شود. جدا از تمامی معضلات به وجود آمده تردد، حجم انبوهی از وسایل نقلیه موجب به وجود آمدن جلوه‌ای نازیبا در این بافت تاریخی زنده شده است.

هر ساله به خصوص در ایام تعطیلات بسیاری از ساکنان و کسبه عرصه بافت تاریخی یزد، مطالبه گر این هستند که مسئولان مدیریت شهری برای این رفع این معضل چاره‌ای بیاندیشند؛ مطالبه ای که چند روز پیش اهالی بافت تاریخی در ملاقات مردمی با رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد مجدداً خواستار تحقق آن شدند.

«بی بی فاطمه حقیرالسادات» در دیدار و ملاقات مردمی با جمعی از اهالی بافت تاریخی یزد در این باره گفت: ضرورت دارد از ورود ماشین های غیربومی در بافت تاریخی یزد تا حد امکان جلوگیری شود چراکه ورود وسایل نقلیه افراد غیر بومی در بافت موجب مشکل برای مردم محلی و گردشگران و صدمه به بافت می شود.

وی همچنین از لزوم ایجاد کارگروه ویژه حمل و نقل و ترافیک بافت تاریخی با مشارکت کمیسیون های حمل و نقل و گردشگری شورای شهر و سایر ذینفعان مرتبط جهت مدیریت حمل‌ و نقل در بافت خبر داد و گفت: حدود شش هزار پارکینگ در مجموعه بافت تاریخی پیوسته یزد وجود دارد که می‌توان برای پارک خودروهای مردم ساکن بافت مناسب باشد اما برای وسایل افراد غیر بومی و مسافر باید چاره‌ای اندیشیده شود.

به گفته این عضو شورای شهر، مدیریت پارکینگ های موجود در بافت تاریخی برای استفاده مناسب تر و مدیریت سواره‌هایی که به بافت تاریخی وارد می شوند نیز باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

حقیرالسادات همچنین بیان کرد: هتل‌هایی که در بافت تاریخی پارکینگ ندارند نیز باید محلی را برای پارک خودرو مسافر در نظر بگیرند تا موجب پارک غیر اصولی خودروها در کوچه‌های بافت تاریخی نشوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..