مدیرکل ورزش و جوانان استان:

ورزشکاران استان یزد ۳۶۷ مدال در مسابقات کشوری کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: ورزشکاران این استان در یکسال گذشته در رقابت های کشوری 367 مدال کسب کردند.

به گزارش یزدی نیوزمسعود شریعتی در جمع خبرنگاران یزد افزود: از این تعداد ۷۸ مدال توسط بانوان و ۲۸۹ مدال توسط مردان ورزشکار استان بدست آمده که نسبت به سال ۹۳ از رشد خوبی برخوردار بوده است.
وی در خصوص کسب مدال های بین المللی وزرشکاران استان نیز یادآور شد: در مسابقات مختلف برون مرزی ورزشکاران استان یزد در مجموع ۶۷ مدال کسب کردند که از این تعداد ۵۸ مدال سهم آقایان و ۹ مدال سهم بانوان بوده است.
شریعتی اظهار داشت: هم اکنون ۸۵ تیم ورزشی در استان یزد در لیگ های مختلف کشوری در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند و این در حالی است که که در دولت گذشته فقط ۳۰ تیم در لیگ های مختلف حضور داشتند.
وی همچنین تعداد میزبانی استان برای مسابقات کشوری ورزش بانوان را ۱۵رقابت و برای ورزش مردان ۱۳۸ میزبانی در یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: برگزاری این مسابقات در استان نقش مهمی در ارتقاء ورزش، توسعه ورزش قهرمانی و توسعه گردشگری در استان به همراه داشته است .
وی گفت: سرانه فضاهای سرپوشیده ورزشی کنونی استان یزد که زیرنظر این اداره کل قرار دارد به ازای هر نفر ۶۱ سانتیمتر است و این سرانه با منظور کردن تمامی فضاهای ورزشی استان از جمله فضاهای متعلق به دستگاه های اجرایی مختلف به ۸۶ سانتیمتر می رسد.
مدیرکل تربیت بدنی استان یزد با بیان این که هم اکنون در بعضی از مناطق استان یزد ۱۲۲ سانتیمتر سرانه فضای ورزشی وجود دارد، یادآور شد: این سهم در شهرستان یزد با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت فقط ۲۲ سانتیمتر است.
شریعتی مجموع درآمد این اداره کل را در خصوص فضاهای مختلف ورزشی در سال گذشته را افزون بر ۱۲ میلیارد ریال ذکر کرد که این اعتبارات و بیشتر از آن بین هیات های مختلف ورزشی توزیع شده است.
وی در خصوص تشکیل و حضور فعال سمن ها در فعالیت های فرهنگی و ورزشی در یکسال گذشته در استان یزد خاطر نشان کرد: هم اکنون افزون بر ۴۰ سمن در سطح استان فعالیت دارند .
مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: استقبال اقشار جوان از سمن های مختلف در یکسال گذشته باعث رشدی حدود ۱۲۵ درصدی این تشکل های مدنی شده و نقش مهمی در برنامه های مختلف داشته است.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..