کاروان دوچرخه‌سواری «سرباز تا سردار» بهاباد عازم ‌مزار سردار دل‌ها شد

مسئول فرهنگی کاروان کشوری دوچرخه سواری «سرباز تا سردار» بهاباد گفت: برای سومین سال متوالی کاروان دوچرخه‌سواری «سرباز تا سردار» با حضور ۵۰ دوچرخه‌سوار با بدرقه گرم مدیر کل ورزش و جوانان یزد، فرماندار و مسئولان محلی و جمعی از اقشار مردم ولایتمدار بهاباد از بهاباد عازم کرمان شد.

«محمد رضا شیخ زاده» در مراسم عزیمت این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به‌ منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان عملیات بیت‌المقدس خصوصا فرمانده دلاور این عملیات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همچنین ‌گرامیداشت دانشجوی شهید امیرحسین قربانی از شهدای سانحه هوایی و برای سومین سال متوالی، کاروان دوچرخه‌سواری «سرباز تا سردار» از شهرستان بهاباد عازم قبر مطهر سردار دلها در استان کرمان می‌شود.

وی ادامه داد: این کاروان ۵۰ نفره، مسیر حدود ۲۶۰ کیلومتری شهرستان بهاباد تا گلزار شهدای شهر کرمان را با عبور از شهرهای بهاباد، آسفیچ، کوهبنان، زرند و چترود طی می‌کند و در پایان به زیارت قبر سردار دلها خواهد رفت.

شیخ زاده ابراز کرد: به‌منظور گرامیداشت دهه کرامت اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و دیدار با مردم شهرهای مسیر خصوصا خانواده معزز شهیدان و در نهایت عرض ارادت به سردار شهید سلیمانی از جمله اهداف سفر سه روزه این کاروان است.

«زهیر حاجی حسینی» مدیر کل ورزش وجوانان استان نیز در مراسم بدرقه کاروان دوچرخه سواری از سرباز تا سردار دلها در بهاباد ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای فتح خرمشهر و دانشجوی شهید امیر حسین قربانی، اظهار کرد: حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی و الگویی روشن برای همه نسل‌های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.

وی سالروز فتح خرمشهر را نماد از خود گذشتگی، ایثار و عزت و سربلندی نسلی دانست که توانستند با فتح خرمشهر استراتژی جنگ را دگرگون و آن را در تاریخ پر فراز و نشیب دفاع مقدس برای همیشه جاودان کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: تفکر حماسه‌سازان خرمشهر، تفکری ولایی و و تابع امر امام(ره) بود و حضور در میدان را برای پیروزی برگزیده بود که نمونه این تفکر سردار شهید قاسم سلیمانی است.

«علیرضا تیموری» فرماندار بهاباد هم در مراسم بدرقه کاروان دوچرخه سواری فرهنگی ورزشی ازسرباز تا سردار، گفت: در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به‌ ویژه سردار دلها، کاروان دوچرخه‌سواری بهاباد مسافت حدود ۲۵۶ کیلومتری گلزار شهدا بهاباد تا مزار مطهر سردار دلها را رکاب می‌زنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین درس‌های حماسه رزمندگان اسلام در آزادی خرمشهر قهرمان این است که می‌توان در سایه حفظ وحدت و ولایت مداری بر تمام دشمنی‌های استکبار جهانی غلبه کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..