خطیب جمعه یزد:

دولت از نخبگان جامعه برای مهار تورم بهره گیرد/داشتن جامعه با عفت نیازمند برنامه‎ریزی دقیق است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تاکید کرد: دولت برای رشد تولید و مهارم تورم ضمن جدیت بیشتر، از نخبگان جامعه در این باره بهره گیرد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز پنجم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل میعادگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، این واقعه را اعجاز خداوند خواند و گفت: فتح خرمشهر یک حرکت نظامی منحصربفرد و تاریخی بود به طوری که کارشناسان نظامی دنیا نیز به آن اذعان دارند.

وی تاکید کرد: نسل امروز باید این حوادث را مطالعه کنند تا ضمن بصیرت افزایی در مورد دشمن، به وعده همراهی خداوند و ائمه اطهار(ع) با این انقلاب باور یابند.

خطیب جمعه یزد در ادامه به اهمیت حفظ عزت و اقتدار انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری در حین دیدار با نمایندگان و سفرای کشورها به ان تاکید کردند، اشاره و عنوان کرد: باید در جریانات سیاسی و فرهنگی، آگاهانه و با بصیرت اقدام کنیم و هدف انقلاب و فرهنگ خود را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم.

وی به موضوع تورم نیز اشاره و بیان کرد: دولتمردان در خصوص رشد تولید و مهارم تورم با جدیت بیشتری فعالیت کنند و از نخبگان جامعه در این رابطه بهره گیرند.

آیت الله ناصری با یادآوری دوباره اهمیت خودکفایی در تامین نهاده‌های دامی و حوزه نساجی و نقش ان در مهار تورم، گفت: دولت در کنترل قیمتها نظارت بیشتری داشته باشد و از اقدامات خودسرانه در این رابطه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان، تاکید کرد: انتقال آب به یزد باید از سوی مسئولان مربوطه با سرعت بیشتری پیش برود و در این رابطه سستی نشود تا زحمات گذشته به هدر نرود.

امام جمعه یزد در ادامه به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: برای داشتن جامعه با عفت و این که جوانان ما نسبت به رعایت حجاب باور قلبی داشته باشند، نیازمند مبانی و حرکت با برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با بیان این که خداوند در آیات قران اولین پنجره ورود به منکرات و گناهان را رعایت نکردن عفت از طریق چشم ذکر کرده است، به شعر بابا طاهر در این باره اشاره کرد و گفت: چشم در حین مشاهده نیکی‌ها و عظمت خداوند ولی با یک نگاه آلوده و مسموم باعث خرابی ذهن و افتادن فرد به دام گناه خواهد شد لذا باید در این باره توجه بیشتری داشته باشیم.

آیت الله ناصری در پایان افزود: البته خداوند در قران کریم راهکارهای خوبی در این باره ارائه کرده تا مومنان ضمن حضور و فعالیت در جامعه، از گزند گناهان و فتنه‌ها نیز در امان بمانند که در هفته‌های آتی به آنها خواهیم پرداخت تا مردم به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..