رتبه دوم انجمن حمایت از زندانیان استان یزد در کشور

دادستان عمومی و انقلاب استان: ۸۰۰ خانواده، تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان یزد قرار دارد.

 

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا حدادزاده در همایش نسیم مهر گفت: از بین ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی در شهر یزد، با رصد و پالایش‌های صورت گرفته ۸۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های انجمن حمایت از زندانیان استان قرار دارند.

وی افزود: با سیاست دادگستری کل واداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، شرایط لازم برای بازگشت ۳۰۰ زندانی غیربومی به استان‌های خود فراهم شد که به طبع آن، خانواه آنان نیز از استان مهاجرت کردند.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان اظهار داشت: توجه به توانمندسازی خانواده زندانیان به ویژه در حوزه اشتغال از سیاست‌های اصلی این انجمن است.

وی با تقدیر از حمایت‌های خیرین استان از انجمن حمایت از خانواده زندانیان تصریح کرد: در این حوزه نیز تلاش شده تا از کمک خیرین در راستای تولید و اشتغال با هدف رسیدن به درآمد پایدار استفاده شود.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز با تشریح مشکلات خانواده‌ها در هنگام حبس طولانی زندانیان گفت: این خانواده‌ها به کمک نیاز دارند و انجمن در این زمینه خوش درخشیده است و از خدمات آن‌ها و خیرین قدردانی می‌شود.

غلامعلی دهشیری افزود: فرهنگ سازی و افزایش سواد حقوقی جامعه نیز برای کاهش زندانیان حائز اهمیت است.

ایزدپناه رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان هم اظهار داشت: حمایت‌هایی در زمینه خوراک، اجاره مسکن، وام اشتغال، پوشاک، بهداشت، درمان، مدرسه و تهیه لوازم التحریر از خانواده زندانیان می‌شود.

در این مراسم همچنین از تعدادی از خیرین حامی انجمن حمایت از زندانیان استان قدردانی شد.

گفتنی است همایش نسیم مهر به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان به میزبانی کانون اصلاح و تربیت یزد برگزار شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..