رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه استاندارد در استان یزد

سرپرست نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد: سال گذشته ۲۲۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، تشویقی و مجوز استاندارد اجباری صادر شد.

 

به گزارش یزدی نیوز زهرا شاه خواجه گفت: مجموع پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد اجباری، تشویقی و مجوز استاندارد اجباری در سال ۱۴۰۰، ۱۸۰ مورد بود که این تعداد در سال گذشته به ۲۲۵ رسید تا رشد ۲۵ درصدی را پشت سر گذاشته باشیم.

وی افزود: بر اساس تکلیف مصرح در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبار پروانه‌های استاندارد صادره که معمولا سه ساله می‌باشد، ۱۷۲ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه صادر شده است.

سرپرست نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد ادامه داد: طی این مدت ۵۳ مورد صدور مجوز استاندارد اجباری نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل را شاهد هستیم که در مقایسه با عملکرد سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۰ درصدی روبرو بوده ایم.

کارشناس اجرای استاندارد اداره کل نیز گفت: در مدت یاد شده، هفت فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق شده است که یک فقره از این پروانه‌ها به دلیل برآورده کردن انتظارات قانونی اداره کل استاندارد استان و رسیدن به حد مطلوب کیفیت مصرح در استاندارد‌های ملی مربوطه، توانست شرایط رفع تعلیق را از آن خود کند.

فائزه خلیل زاده درخصوص ابطال پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد خاطرنشان ساخت: در سال گذشته ۱۰۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی بوده که از این تعداد ۹۴ فقره اجباری و ۱۵ فقره مابقی، تشویقی بوده است.

وی تأکید کرد که تعطیلی واحد‌های تولیدی، عدم اقدام واحد برای تمدید پروانه و عدم انطباق محصول با استانداردها، از جمله دلایل ابطال و تعلیق پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..