رییس انجمن صنفی کامیونداران مهریز:

۱۵۰۰ کامیوندار مهریز یزد توقفگاه ندارند

رییس انجمن صنفی کامیونداران مهریز گفت: ۱۵۰۰ کامیوندار شهرستان برای استراحت و پارک وسایل نقلیه سنگین خود هنور یک توقفگاه مناسب ندارند.

به گزارش یزدی نیوز، سید مهران حیدری در جمع خبرنگاران شهرستان افزود: نبود توقفگاه در شهر موجب شده تا کامیونداران وسایل نقلیه خود در در جاهای مختلف در شهر و حومه آن در خیابان و بلوار پارک کنند که این موضوع برای شهروندان و راننگان مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص بارها موضوع به مسئولان امر منعکس و هنوز اقدامی نشده اظهار کرد: اگر یک مکان مناسب برای توقف کامیون‌ها در شهرستان با همکاری مسئولان استان و منطقه پیش‌بینی شود نقش مهمی در تامین آسایش جامعه هدف و مردم در شهر و مناطق روستایی دارد.

این مسئول بیان کرد: در ۲ سال اخیر پیگیری‌هایی مکرر برای حل مشکل صورت گرفته و مسئولان شهرستان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم موافقت خود را نسبت به واگذاری و احداث مکان اعلام کردند اما این کار در بعضی نهادهای استان گره خورده است.

حیدی بیان کرد: پارک کامیون در مناطق مختلف شهر به صورت پراکنده موجب گله مندی مردم است و همچنین از لحاظ رفت و آمد و حفاظت از اموال کامیونداران مشکل جدی وجود دارد که اگر همکاری توسط مسئولان استان صورت گیرد بخش عمده معضلات موجود مرتفع می‌شود.

همچنین نایب رییس انجمن صنفی کامیونداران مهریز گفت: طی سال‌های گذشته برای این منظور حدود ۲۰۰ هزار متر مربع زمین در مکانی مناسب در نظر گرفته شده که هنوز برای ایجاد توقفگاه همکاری لازم صورت نگرفته و اگر اقدام شود این مطالبه رانندگان محقق می‌شود.
حمید دهقانی زاده بیان کرد: حدود ۲۰ درصد جمعیت مهریز را رانندگان و اعضای خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد و حدود ۴۰ درصد اقتصاد شهرستان وابسه به کار و فعالیت رانندگان منطقه است و آنها همواره در برنامه‌های مختلف ماموریت خود را انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳ تعاونی مرتبط با رانندگان در شهرستان فعال است و یک تعاونی دیگر در شرف تاسیس که این نشان دهنده جایگاه رانندگان و نقش موثر آنها در شهرستان است که امیدواریم با همت و همکاری مسئولان برای حل مشکلات آنها درعمل اقدام شود.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون با وجودی که رانندگان مهریز خود به تنهایی می‌توانند نسبت به جابجایی بار و اجناس تولیدی واحدهای صنعتی شهرستان به سایر نقاط کشور اقدام کنند ولی همکاری لازم صورت نمی‌گیرد و حوزه جغرافیایی منطقه را از استان باز گذاشته‌اند.

دهقانی زاده بیان کرد: باز بودن حوزه جغرافیایی شهرستان باعث شده تا رانندگان بومی منطقه در انتقال بار و کالاهای تولیدی شهرستان به خارج از منطقه دچار مشکل باشند و این موجب نارضایتی شده و باید برای حل مشکل اقدام شود.

وی بیان کرد: باید جابجایی و انتقال بار واحدهای تولیدی و صنعتی در مرحله اول به رانندگان شهرستان واگذار شود تا آنها به دلیل سرمایه گذاری در شهرستان متضرر نشوند و قطعا باید در اولویت باشند و اینکه هم‌اکنون به آنها بی‌توجهی می‌شود اصلا قابل پذیرش نیست.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..