دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای

رئیس پلیس فتای استان یزد، از دستگیری فشینگ کار حرفه‌ای که با طراحی بد افزار جعلی اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد خبر داد.

 

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی با اعلام این خبر گفت: تعدادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتای استان یزد، اعلام کردند با دریافت یک پیامک از خطوط همراه شخصی، ضمن ارسال پیامکی مشابه به خطوط دیگران، مبالغی از حساب‌های بانکی آن‌ها برداشت شده است بنابراین پرونده در دستور کار کارشناسان خبره پلیس فتا قرارگرفت.
وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد مالباختگان پس از دریافت یک پیامک حاوی لینک مخرب مبالغی از حساب بانکی آن‌ها برداشت و تعداد زیادی پیامک مشابه از خط شکات برای سایر خطوط‌های همراه ارسال شده است که در این خصوص پس از اخذ دستور قضایی، یکی از متهمان در حوزه استان البرز شناسایی و نسبت به جلب او اقدام شد.
سرهنگ ابوطالبی اظهار داشت: با اعتراف متهم به همدستی با متهم اصلی پرونده، با اقدامات فنی و پلیسی محل و مخفیگاه متهم مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با بررسی حساب‌های بانکی و اکانت‌های مالی ارز‌های دیجیتال متهم مشخص شد وی معادل ۴ میلیارد ریال تراکنش مالی داشته است.
این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی، به محض دریافت پیامک‌های حاوی لینک از شماره‌های شخصی و سرشماره‌های ناشناس، از ورود به لینک‌ها خودداری کنند.
سرهنگ ابوطالبی توصیه کرد: هموطنان از آدرس‌های اینترنتی صحیح درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنند و از وارد کردن اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های ناامن و جعلی اجتناب کنند.
وی بیان داشت: عموم مردم می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..