مدیر بیمه روستائیان و عشایر یزد خبر داد

افزایش ۶۰ درصدی سطح درآمدی صندوق/مخاطبان صندوق تنها روستائیان و عشایر نیستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستائیان و عشایر استان یزد از افزایش ۶۰ درصدی سطح درآمدی این صندوق در کنار افزایش تعداد سطوح درآمدی آن به ۱۰ سطح خبر داد.

«محمدجواد رحیمی‌نسب»در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت این ایام و ابزار خرسندی از تقارن آن با سالروز تاسیس این صندوق در سال ۱۳۸۴،‌ اظهار کرد: این صندوق براساس اصل ۲۹ قانون اساسی شکل گرفته و معرفی آن گامی در جهت جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی گفت: طبق قانون دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و درامدهای حاصل از مشارکتهای مردمی، حمایتهای مالی جهت فراهم کردن زمینه‌ی برخورداری همه افراد جامعه از خدمات تامین اجتماعی را انجام دهد.

رحیمی‎نسب با بیان این که بر همین اساس ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت و ۳۰ درصد مابقی توسط فرد بیمه‌شده پرداخت می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند با پرداخت حداقل مبلغ یعنی ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان به این صندوق از سوابق و خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: صندوق بیمه کشاورزان استان یزد دارای ۳۵ هزار و ۶۲۲ عضو است که از این تعداد ۴۲۴۶ نفر مستمری‌بگیر هستند.

وی از افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی صندوق در سال جاری خبر داد و گفت: امسال سطوح درآمدی این صندوق از ۸ به ۱۰ سطح افزایش یافته ولی بنا بر اعلام دولت، عضویت در دو سطح اضافه شده‌ی امسال، محدود خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هر بیمه شده می‌تواند در موعد تمدید بیمه خود در هر سال یکبار سطح درآمدی خود را تکرار کنند یا یک سطح درآمدی آن را ارتقاء دهند ولی نمی‎توانند سطح درآمدی پایین‌تر از دوره قبل خود را جهت محاسبه حق بیمه انتخاب کنند.

رحیمی‌نسب با بیان این که صندوق بیمه کشاورزی در سال گذشته نیز برای اولین بار ارائه خدمات تکمیل درمان،‌ پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات جهت مستمری‌بگیران، افزایش ۴۳ درصدی حقوق مستمری‌بگیران و برای اولین بار در عمر صندوق جذب بیش از ۳۱۸ هزار نفر عضو را در سال گذشته تجربه کرد.

این مسئول در بخشی از سخنانش با تاکید بر این که برخلاف نام این صندوق، مخاطبان این صندوق بیمه اجتماعی تنها روستائیان و عشایر نیستند، گفت: کلیه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال و فاقد هرگونه بیمه اجتماعی اعم از کلیه افراد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کلیه کشاورزان غیرساکن در روستاها، کلیه ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کلیه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، کلیه شاغلان حوزه فرش و قالی، محصلین و دانشجویان، فعالان صنایع دستی و مشاغل خانگی، کلیه اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای بسیج و تمام کسانی که فاقد بیمه اجتماعی هستند، می‎توانند در این صندوق عضو شده و از خدمات آن شامل مستمری بازنشستگی و از کار افتادگی و فوت بهره‌مند شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..