رئیس شورای شهر یزد اشاره کرد؛

جابجایی تأسیسات معضلی بر سر راه اجرای طرح‌های شهری

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه همکاری نکردن برای جابه‌جایی تاسیسات دستگاه‌های خدمات‌رسان موجب وقفه در اجرای طرح‌های شهرداری در سطح شهر می‌شود، از دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجلس درخواست کرد تا در اسرع وقت این موضوع را بررسی و برای حل آن اقدام کنند.

یکی از گلایه‌ها و مطالبات مردمی از رسانه‌ها، پیگیری علت توقف برخی طرح‌های عمران شهری است که بعضاً منجر به اختلال در نظم عمومی آمد و شد و گاها ایجاد ترافیک و از رونق افتادن بازار کسب و کار کسبه اطراف این طرح‌ها می‌شود.

چنین مواردی را در سال‌های گذشته نیز در مواردی مانند عملیات عمرانی زیرگذر بلوار دانشجو شهر یزد موسوم به تقاطع غیر هم‌سطح نعیم‌آباد نیز شاهد بودیم به طوری که روند کند و لاک‌پشتی اجرای این طرح نیز موجب اعتراض و گلایه شهروندان و کسبه پیرامون طرح شده بود و بعد مشخص شد که تعلل در جابجایی تاسیسات یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکاری نکردن با شهرداری در این باره علت توقف طرح بوده است.

رئیس شورای اسلامی یزد در نشست اخیر این شورا با اشاره به این مشکل، اظهار کرد: عدم جابجایی تأسیسات برق، گاز، مخابرات و سایر دستگاها، موجب وقفه در اجرای طرح‌های شهرداری در سطح شهر می‌شود.

«عزیزالله سیفی» ادامه داد: بعد از اجرای قانون درآمدهای پایدار و ابلاغ آن به شهرداری‌ها بر مبنای تبصره دو ذیل بند ب ماده دو این قانون، جابجایی تأسیسات هنگام اجرای طرح شهرداری، به عهده دستگاه‌های ذی ربط از جمله برق، گاز و مخابرات گذاشته شده ولی با وجود لزوم اجرای این قانون از ابتدای سال، دستگاه‌های ذیربط اعلام کردند بودجه‌ای برای جابجایی تأسیسات منظور نشده است.

به گفته‌ی رئیس شورای شهر یزد، از طرفی اگر شهرداری نیز مبلغ جابجایی تأسیسات را بپذیرد، با توجه به این که نقض قانون خواهد شد، دیوان محاسبات می‌تواند پرونده را از جهت قانونی پیگیری کند.

سیفی با بیان این که، این مسئله به معضلی برای اجرای به موقع طرح‌های سطح شهر شده است، از مسئولین استان، دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجلس درخواست کرد تا در اسرع وقت این موضوع را بررسی و برای حل آن اقدام کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..