آغاز اردوی جهادی دامپزشکی در شهرستان بهاباد؛ ۱۰ هزار دام واکسینه می‌شوند

اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان بهاباد با عنوان طرح واکسیناسیون و سم‌پاشی رایگان دام‌ها با حضور مدیر کل دامپزشکی استان و مسئولان محلی در بخش محروم آسفیچ این شهرستان آغاز شد.

دکتر «علی فاتحی‌نیا» مدیر کل دامپزشکی استان یزد ضمن بازدید از مناطق عملیاتی اردوی جهادی دامپزشکی روستاهای بخش آسفیچ بهاباد در گفتگو با خبرنگاران درخصوص این اردو اظهار کرد: این اردو متشکل از شش اکیپ تخصصی در زمینه دامپزشکی است که آموزش و ترویج، واکسیناسیون رایگان و سم پاشی رایگان بدن دام را در دستور کار دارند و فعالیت خود را درروستاهای بخش آسفیچ شهرستان بهاباد آغاز کرده‌اند.

وی اردوی جهاد دامپزشکی را نوید خوبی در حوزه کنترل و مهار بیماری‌های دامی دانست و تأکید کرد: تمام اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سرمایه‌های دامی است.

فاتحی‌نیا بیان کرد: در اردوی جهادی دامپزشکی، خدمات رایگان به دامداران ارائه و درخصوص بسیاری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان آموزش رایگان داده می‌شود که این آموزش‌ها در ارتقاء بهداشت و کمک به سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: رعایت بهداشت دام، فرآورده‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در دستور کار مروجین این اردوی جهادی است و در قالب این دوره‌های آموزشی در رابطه با ذبح شرعی نیز توسط نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان برای بهره‌برداران این حوزه آموزش ارائه میشود.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش انگل‌های خارجی بدن دام همانند کک و کنه، سمپاشی بدن دام‌ها نیز در جریان این اردو انجام خواهد گرفت.

فاتحی‌نیا در پایان نیز با بیان اینکه این اردوی جهادی به مدت دو روز در بخش محروم آسفیچ بهاباد برگزار می‌شود، گفت: در این اردوی جهادی بیش از ۱۰ هزار راس دام واکسینه و سم‌پاشی خواهند شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..