پرداخت تسهیلات اشتغال آفرینی بازگشت به روستا

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان یزد: تسهیلات ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیونی اشتغال آفرینی در صورت بازگشت شهروندان به روستا پرداخت می‌شود.

 

به گزارش یزدی نیوز محمدپناه در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی حضرت امام در راستای ارزش آفرینی اجتماعی، ارائه خدمات به محرومان، رونق تولید و تشویق مردم برای بازگشت به روستا‌ها تصمیم گرفته تا شرایطی برای بازگشت به روستا‌ها را فراهم و ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: در این طرح قرار است افرادی که به علت نبود شغل مجبور به ترک روستا شده یا افراد تحصیلکرده که به دلیل نبود امکانات شغلی وادار به مهاجرت به شهر‌های بزرگتر شده اند را ساماندهی کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: این افراد در صورت بازگشت به روستا‌ها از تسهیلات برخودار شده و می‌توانند در برنامه نرم افزاری ثبت نام کنند. مهاجرت به روستا، حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۵۰ سال و داشتن مهارت و توانایی برای راه انداختن شغل از شرایط این تسهیلات است.

وی اظهار داشت: برای اشتغال‌های خرد و خانگی تا ۱۵۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار تا هشت درصد تعلق می‌گیرد.

محمدپناه خاطرنشان ساخت: این تسهیلات مدت خاصی ندارد و هر زمان که متقاضی وجود داشته باشد، پرداخت خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..