مدیر حج و زیارت استان خبر داد

اعزام ۳۰۷۵ زائر یزدی به سرزمین وحی/جوانترین زائر یزدی ۱۳ ساله است

مدیر حج و زیارت استان یزد از آغاز اعزام بیش از سه هزار زائران یزدی در قالب ۱۴ پرواز از فرودگاه شهید صدوقی یزد به سرزمین وحی جهت انجام مناسک حج تمتع خبر داد.

«علی اشرف»  در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار خوب یزد به لحاظ تعداد کاروانهای زیارتی به تناسب جمعیت، گفت: امسال سه هزار و ۷۵ زائر یزدی در قالب ۲۰ کاروان جهت انجام مناسک حج حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که ۱۷۰۴ نفر از زوار یزدی زن و ۱۵۲۷ نفر از آنها مرد هستند، عنوان کرد: امسال جوانترین زائر یزدی ۱۳ ساله و مسن‌ترین آنها ۸۸ ساله است.

اشرف با اشاره به این که زائران یزدی مدینه اول هستند، تصریح کرد: زمان انجام پروازها جهت اعزام زائران استان به سرزمین وحی از سوم تا هفتم خردادماه در قالب ۱۴ سورتی پرواز انجام می‌شود که برهمین اساس، اولین پرواز ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز سوم انجام خواهد شد.

وی عوامل کاروان‌های زیارتی حج امسال را شامل ۲۰ مدیر کاروان،۲۰ معاون کاروان، ۲۰ روحانی و ۲۰ خدمه است، افزود: دو مدیر مجموعه اقامتی از استان نیز در مدینه مستقر هستند که به همراه عوامل خود خدمات‌رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت استان با بیان این که پس از ۲۰ سال کاروان ویژه جانبازان کشور به مدیریت یزد به سرزمین وحی اعزام می‌شود، ادامه داد: مازندران، یزد و تهران اولین پروزاهای حج امسال را خواهند داشت لذا یکسری از برنامه‌های هفته حج با توجه به همزمانی با اعزام حجاج یزدی، زودتر از هفته مذکور برگزار شد.

وی در همین رابطه از برگزاری مراسم مناسک حج، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی و برپایی غرفه سوغات حج با هدف جلوگیری از بازارگردی زوار در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: تجدید میثاق با سومین شهید محراب، یادواره شهدای حج و زیارت، سخنرانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان در نماز جمعه هفته جاری، اهدای خون کارگزاران، برگزاری نمایشگاه عکس حج در محل حج و زیارت استان و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

این مسئول هزینه تمام شده سفر حج برای زائران یزدی را بین ۱۱۴ تا ۱۳۹ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: ۶۰ درصد هزینه ارزی زائران صرف تامین مسکن می‌شود، ضمن این که علاوه بر افزایش هزینه مشاعر، از حج سال گذشته ۱۵ درصد مالیات ارزش افزوده شده است و کشور عربستان این هزینه‌ها را به دلار اخذ می‌کند که با توجه به افزایش ارزش دلار در کشورمان، افزایش تعرفه حج را برای زائران کشوزمان شاهدیم، البته در این رابطه سعی شده با تدابیر اتخاذ شده، قیمتها را تعدیل کنیم.

اشرف در پایان نیز با اشاره به اهمیت برپایی و گسترش شعائر دینی، تاکید کرد: همان خداوندی که کمک به نیازمندان را سفارش کرده، حضور در مراسم حج را نیز بر مسلمانان در صورت تمکن مادی واجب کرده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..