دانشگاه یزد به‌ آزمایشگاه آنالیز اسانس مجهز شد

آزمایشگاه به روز و مجهز آنالیز اسانس با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال در دانشگاه یزد راه اندازی شد؛ با توجه به کشت حدود ۱۵۰۰ هکتاری گیاهان دارویی در استان، راه اندازی این آزمایشگاه در یزد خشک و کویری ضروری بود.

رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یزد از راه‌اندازی آزمایشگاه آنالیز اسانس مجهز با به‌روزترین دستگاه GC-MS (Agilent GC ۸۸۹۰ – MS ۵۹۷۷) با ستون HP-۵ خبر داد.

دکتر ابراهیم سیفتی گفت: استان یزد، علی‌رغم برخورداری از آب و هوای خشک و کویری، کلکسیونی از گونه‌های متنوع گیاهی را در دل خود جای داده است به نحوی که بیش از ۸۷۰ گونه گیاهی که نیمی از آنها از ارزش دارویی و صنعتی برخوردارند، در مراتع، کوهستان‌ها و بیابان‌های این استان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به کشت حدود ۱۵۰۰ هکتاری گیاهان دارویی در استان یزد و فعالیت بیش از سه‌هزار کشاورز یزدی در زمینه کاشت و برداشت زعفران، گل محمدی، رزماری، به‌لیمو، آویشن، نعناع فلفلی و همچنین نظر به فعالیت صنایع اسانس‌گیری مطرح کشوری و بین‌المللی در این استان، این ازمایشگاه راه اندازی شد

به گفته وی همچنین به منظور ارتباط بیشتر با صنعت، کمک به رشد تولید و مرجعیت علمی دانشگاه، این مرکز آموزش عالی اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه آنالیز اسانس کرد.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه که در ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه واقع شده است، همه روزه در ساعات اداری، آماده پذیرش نمونه‌های دانشجویان، استادان، صنایع و سایر نهادهای دولتی و خصوصی استان یزد و استان‌های همجوار است.

دانشگاه یزد بیش از ۱۴ هزار دانشجو دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..