هشدار رییس پلیس راهور استان یزد به رانندگان مبتدی

رییس پلیس راهور یزد گفت: رانندگان مبتدی و دارای گواهینامه پایه سه باید علامت مثلث خطر که داخل آن نوشته شده «احتیاط راننده مبتدی» بر روی شیشه جلو سمت راست و شیشه عقب سمت چپ خودرو نصب کنند تا برای سایر رانندگان عبوری مشخص شود تا آنها احتیاط بیشتر به خرج دهند.

سرهنگ مهدی زارع، افزود: رانندگان مبتدی با گواهینامه جدید نباید مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند و یا در تصادفات جرحی و فوتی مقصر شناخته شوند.

وی ادامه داد: دارندگان گواهینامه پایه سوم تا سه ماه پس از صدور اولیه حق ندارند به تنهایی رانندگی کنند و باید یک نفر دارنده گواهینامه پایه یک، پایه دو و یا پایه سوم با سپری شدن یک سال از زمان صدور در کنار آنان حضور داشته باشد.

این مسئول راهور بیان کرد: این دسته از رانندگان به مدت یکسال از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح حق رانندگی ندارند و به مدت یکسال هم نباید خارج از شهرها رانندگی کنند مگر اینکه در مسیر بین شهری بزرگراهی با حداکثر ۲۵ کیلومتر فاصله از آن شهر با احتیاط به رانندگی بپردازند.

زارع با اشاره به وجود محدودیت هایی برای دارندگان گواهینامه موتور سیکلت تصریح کرد: افرادی که موفق به اخذ گواهینامه موتورسیکلت می شوند تا یک سال حق ندارند با موتورسیکلت های بیش از ۱۲۵ سی سی رانندگی کنند.

وی تشریح کرد: این افراد همچنین حق رانندگی با موتورسیکلت از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح را تا یکسال نخواهند داشت و علاوه بر آن فقط باید در داخل شهر رانندگی کنند مگر اینکه حداکثر ۲۵ کیلومتر از آن شهر فاصله بگیرند .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با بیان اینکه این دسته از رانندگان حق سوار کردن شخص دیگری را هم ندارند، اظهار داشت: این رانندگان به مدت یکسال هم نباید مرتکب تخلفات حادثه ساز دارای نمره منفی شوند.

زارع گفت: رانندگانی که دارای گواهینامه پایه سوم، و موتورسیکلت جدید الصدور بوده و مرتکب تخلفات فوق شوند و محدودیت ها را رعایت نکنند گواهینامه رانندگی آنان اخذ و ضمن معرفی به آموزشگاههای رانندگی می بایست ۴۰ ساعت آموزش را طی کنند که ۲۴ ساعت آن عملی و ۱۶ ساعت آن نیز به صورت نظری در کلاس خواهد بود و پس از سپری نمودن دوره آموزشی می توانند گواهینامه خود را مجددا دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این اقدام مطمئنا در پیشگیری از تصادفات فوتی و جرحی موثر خواهد بود، عنوان کرد: امیدواریم تمامی رانندگان عزیز قوانین راهنمایی و رانندگانی را به طور دقیق رعایت کنند تا شاهد کمترین آسیب ها و سوانح رانندگی در سطح معابر استان باشیم.

رییس پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه تعدادی از تصادفات در معابر درونشهری ناشی از تغییر مسیر و عدم حرکت بین خطوط است اظهار داشت: رانندگی بین خطوط امری ضروری است و نقش بسیار مهمی در انضباط بخشی ترافیک و کاهش تصادفات دارد، در واقع حرکت بین خطوط نشانه فرهنگ صحیح رانندگی و از مصادیق حقوق شهروندی است.

زارع اظهار داشت: برخی از رانندگان به دلیل فرار از تراکم ترافیک و عجله و شتاب بی مورد اقدام‌به تغییر مسیرهای پی در پی می‌کنند که این امر علاوه بر ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان، باعث تشدید ترافیک و برهم زدن نظم عمومی می‌شود و از سوی دیگر بسیاری از تصادفات در معابر به دلیل عدم حرکت بین خطوط به وقوع می‌پیوندد.

زارع گفت: در مجموع می‌توان گفت رانندگی بین خطوط باعث ایجاد نظم ترافیکی در معابر ، کاهش حجم ترافیک ،کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین این امر باعث افزایش سلامت روانی، افزایش سطح سرویس دهی خیابان‌ها و قابلیت تردد بیشتر خودروها و گسترش فرهنگ ترافیکی و احساس رضایتمندی دیگر کاربران ترافیکی می‌شود.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..