۲ هزار و ۳۰۰ زوج جوان یزدی در نوبت دریافت وام ازدواج هستند

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ زوج جوان در ۱۲ شهرستان استان در نوبت دریافت وام ازدواج هستند که همکاری بانک‌های عامل بیش از گذشته نیاز است.

“آزاده دهقان”به مناسبت هفته جوانی جمعیت  افزود: برای پرداخت به موقع وام ازدواج به متقاضیان تاکنون جلسات و پیگیری لازم در مناطق مختلف صورت گرفته که امیدواریم در سال‌جاری برای رسیدگی به مطالبات زوج‌های جوان بهتر اقدام شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در این خصوص در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال بیش ۱۴ هزار نفر در استان متقاضی وام ازدواج بودند که بیش از ۹۰ درصد آنها در مجموع موفق به دریافت ۱۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات شدند.

این مسئول بیان کرد: طبق قانون به هرکدام از زوج‌های جوان تا ۲ میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت می‌شود که نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات و تامین نیاز متقاضیان دارد و امید است در سال‌جاری به دلیل اهمیت موضوع بیش از گذشته همکاری صورت گیرد.

دهقان اظهار کرد: پارسال ۲۷۰ کارگاه آموزشی در راستای ترویج ازدواج با حضور هر کارگاه بین ۱۵ تا ۳۰ نفر و همچنین هفت مرکز مشاوره رایگان در این خصوص در سطح استان برای زوج‌های جوان تشکیل شد که امسال با همکاری مسئولان برای تحقق اهداف با جدیت ادامه دارد.

۲ هزار و ۳۰۰ زوج جوان یزدی در نوبت دریافت وام ازدواج هستند

وی تاکید کرد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور مدرسان و اساتید مجرب جزو برنامه‌های مهمی است که توسط این اداره‌کل پارسال با قوت و جدیت پیگیری شد و امسال در ادامه کار نیز این برنامه مهم و محوری صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت امورجوانان اداره‌کل ورزش و جوانان یزد بیان کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان در سطح استان وجود دارد که ۷۰ درصد آنها فعال هستند و این تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری ،ورزشی و هنری اقدام می‌کنند.

دهقان تصریح کرد: واگذاری امور مختلف به جوانان در قالب تشکل‌های مردم نهاد موضوع مهمی و اثربخشی است که تاکنون در شهر یزد و ۱۱ شهرستان دیگر با همکاری مسئولان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال این موضوع هم با قوت ادامه دارد.

از جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان حدود ۳۵۰ هزار نفر آنها در رده سنی جوانان بین ۱۵ تا ۳۵ سال هستند و یزد دارای ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده و ۷۲ هیات ورزشی است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..