رتبه هشتم یزد در صادرات کشور/صادرات ۱۷ میلیون دلاری از گمرک یزد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صادرات بیش از ۳۲ میلیون دلار کالا به وزن ۱۹۱ هزار تن کالا از گمرک یزد طی فروردین ماه امسال خبر داد.

«محمدکاظم صادقیان» در این رابطه افزود: صنایع معدنی غیرفلزی و فلزی، محصولات پلیمری و شیمیایی از عمده کالاهای صادراتی استان به کشورهایی از جمله عراق، امارات، پاکستان، اندونزی، افغانستان، ترکیه است.

وی ادامه داد: همچنین طی فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۱۴ میلیون دلار به وزن هفت هزار تن کالا به گمرک استان وارد شده است و عمده کالاهای وارداتی ماشین‌آلات و قطعات یدکی خط تولید و مواد اولیه واحدهای تولیدی بوده است.

مدیر کل صمت استان گفت: به استناد این آمار، تراز تجاری استان یزد به میزان ۱۷ میلیون دلار مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: کشورهای عراق با ۳۱ درصد، امارات ۲۲ درصد، پاکستان ۱۵ درصد و اندونزی ۱۳ درصد در حوزه صادرات و کشورهای ترکیه با ۲۷ درصد، امارات ۲۵ درصد و چین ۳۳ درصد در حوزه واردات به استان یزد بوده‌اند.

صادقیان خاطرنشان کرد: استان یزد پس از هرمزگان، بوشهر، خوزستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی، رتبه هشتم صادرات از لحاظ وزن را به خود اختصاص داده و از نظر ارزش در رتبه پانزدهم است. همچنین یزد در حوزه واردات از لحاظ وزن رتبه ۱۷ و ارزش رتبه ۱۹ کشور است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..