برگزاری جشن «دختران با طراوت» همزمان با آغاز دهه کرامت در یزد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد از برگزاری جشن دهه کرامت با عنوان «دختران با طراوت» با حضور ۷۰۰ نفر از دختران عضو کانون های مساجد استان در محل سالن اجتماعات دانشکده حضرت رقیه (س) خبر داد.

«محسن رستگاری»در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، در خصوص هدف از تشکیل این کانون گفت: هدف احیای کارکردهای مسجد است لذا سعی کرده‌ایم با فعالیت های فرهنگی و هنری در بستر مساجد در جهت جوانان و نوجوانان به مساجد گام برداریم که در همین راستا تعداد ۸۵۹ کانون فرهنگی هنری در استان تشکیل شده است که ۳۶۸ کانون در شهر یزد قرار دارد.

وی ضمن گرامیداشت آغاز دهه کرامت و همچنین برنامه های ستاد استان، بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد همزمان با آغاز دهه کرامت ویژه برنامه‌های مختلفی را در سطح کانون‌ها و مساجد برگزار می‌کند که مهترین برنامه نیز جشن «دختران با طراوت» با حضور ۷۰۰ نفر از دختران عضو کانون های مساجد استان در محل سالن اجتماعات دانشکده حضرت رقیه (س) یزد است.

رستگاری در ادامه گفت: با توجه به این که مدیر ستاد کانون های مساجد استان به عنوان دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان نیز است وظیفه هماهنگی برنامه های این دهه را نیز بر عهده دارد که تاکنون نیز جلساتی را با حضور دستگاه های عضو و فرهنگی استان برگزار کرده است و هر کدام از دستگاه ها نیز ویژه برنامه های مختلفی را در این دهه برگزار می کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به اینکه حضور خدام بارگاه رضوی و همچنین خدام حرم حضرت معصومه (س) در استان و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی از جمله این برنامه ها است که تمامی استان را تحت پوشش خود قرار می دهد گفت: همچنین برنامه های این ستاد در قالب های مختلف برگزار می شود که اجرای طرح «مساجد پایگاه قرآنی» از جمله این طرح ها است که تعداد ۱۸۰ مسجد تاکنون برای اجرای کسی تلاوت در مساجد به صورت هفتگی اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم بتوانیم همچون طرح قرآنی «تلاوت نور» در مساجد به صورت همگانی اجرا کنیم.

وی بیان کرد: اجرای طرح قرآنی مدهامتان نیز به عنوان طرح‌های دیگر ماست که در سطح کانون های مساجد کشور برگزار می‌شود و خوشختانه تاکنون ۱۵ دوره از آن برگزار شده و هم اکنون نیز شانزدهمین دوره آن در حال برگزاری است.

رستگاری ادامه داد: این دوره از مسابقات در دور گروه خواهران و برادران به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله کشوری اعزام می‌شوند و در پایان نیز برگزیدگان به مسابقات قرآنی اوقاف معرفی می‌شوند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در ادامه تشریح فعایت‌های این کانون، گفت: طرح استانی طراوت نیز از جمله طرح‌های دیگر کانون مساجد است که به صورت استانی و با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود و فاز اول و دوم آن اجرا شده و امسال نیز فاز سوم آن اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: این طرح با هدف احیای کارکردهای مساجد به اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد می‌پردازند و در فاز دوم آن تعداد ۵۰ مسجد درگیر بودند و بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری را با حضور نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ سال برگزار کردند.

رستگاری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در فازهای بعدی با همکاری دستگاه های فرهنگی به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، تعداد مساجد را افزایش دهیم.

بخش نظردهی بسته شده است..