استاندار یزد:

نقص در فرایند اطلاع‌رسانی پذیرفتنی نیست

استاندار یزد تاکید کرد: نقص در فرایند اطلاع‌رسانی به ویژه در شرایطی که جریانی به دنبال محکوم کردن دولت به ناکارآمدی است، پذیرفتنی نیست.

«مهران فاطمی» در نشست هم اندیشی ۳.۵ ساعته با جمعی از خبرنگاران، اظهار کرد: حدود یک‌صد دستگاه اجرایی در استان فعالیت دارند که هر کدام دارای یک نیروی رسمی به‌ عنوان روابط‌عمومی هستند ولی این‌ که این تعداد روابط‌عمومی به اندازه یک کانال غیررسمی نتواند در فضای اطلاع‌رسانی و تبیین، به‌موقع و اثرگذار فعالیت کنند، یک نقص است لذا وظیفه داریم این مشکل و نقیصه را برطرف کنیم.

وی با بیان این که تا هنگامی که چنین عیبی چه در حوزه فرمانداری‌ها و چه در حوزه ادارات رفع نشود، جریان اطلاع‌رسانی در استان معیوب خواهد بود، گفت: نباید بار اطلاع‌رسانی استان برعهده تنها روابط عمومی استانداری باشد بلکه باید اطلاع‌رسانی استان به‌ صورت تخصصی بین تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها توزیع شود.

فاطمی با تاکید بر این که جایگاه روابط‌عمومی‌ها جایگاه مهمی است و ضعف در این حوزه نباید به انعکاس عملکرد دولت خدشه‌ای وارد کند، گفت: پذیرفتنی نیست در شرایطی که جریانی به‌ دنبال محکوم کردن دولت به ناکارآمدی است، دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات مسدود باشد بلکه باید مسئولان پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در جهت اطلاع رسانی به‌موقع و دقیق به جامعه باشند.

وی گفت: مصمم به کمک جهت تامین زیرساخت‌های رسانه‌ای در استان چه از بعد سخت‌افزاری و هم در بعد نرم‌افزاری شامل حمایت‌های معنوی و حقوقی در راستای اطلاع‌رسانی صحیح و اصولی هستیم.

استاندار ارتقای سواد رسانه‌ای در قالب مباحث آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز رسانه‌ها مؤثرترین ابزار توسعه محسوب می‌شوند لذا باید در مسائل کلان استان براساس جنس مسائل و اتفاقات و نیز توانایی‌ رسانه‌ها از این ظرفیت در جهت توسعه استان بهره برد و قطعاً هم‌افزایی رسانه‌ها می‌تواند مقوم تصمیمات توسعه‌ای استان به‌ ویژه در بخش‌های مهم و مورد تاکید استان باشد.

وی در همین رابطه به لزوم تبیین سند یزد نوین اشاره و تصریح کرد: این سند به عنوان یک سند علمی و فنی باید به گفتمان غالب و مطالبه مردم تبدیل شود تا جریان مستمر عالمانه را در پیشرفت و تعالی استان ایجاد کند.

فاطمی در پایان پایش مناسب در مورد عملکرد رسانه‌ها را نیز الزامی دانست و گفت: باید میزان حمایت و توجه به رسانه‌ها براساس این ارزیابی‌ها انجام شود تا انگیزه بخش تأثیرگذاری بیشتر رسانه‌ها شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..