به مناسبت روز جهانی موزه؛

موزه‌داران بهاباد تجلیل شدند

همزمان با روز جهانی بهاباد، در مراسمی با حضور مسئولان، موزه‌داران بهاباد مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش یزدی نیوز، فرماندار بهاباد در مراسم تجلیل از موزه داران، موزه داران را حافظان و نگهبانان خطیر عرصه فرهنگ، تاریخ و یادگاران نسل‌های گذشته دانست و اظهار داشت: موزه‌داران از میراث فرهنگی، تاریخی و هنری بهاباد به نحو شایسته ای پاسداری می‌کنند.

علیرضا تیموری بیان کرد: موزه‌داران علاوه بر نقش خطیر پاسداری، نقش معرفی و شناساندن میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان بهاباد را به نسل حاضر نیز بر عهده دارند تا ارتباط مستمر نسل‌ها از بعد فرهنگی و تاریخی برقرار شده و انقطاع فرهنگی بین نسل‌ها رخ ندهد.

وی با تاکید به اینکه موزه اشاعه‌گر فرهنگ ملل است، افزود: آنچه در موزه‌ها ماندگار شده نه تنها اشیا بلکه فرهنگ و تاریخ ملتی است که پیش از زمان حاضر، صدها نفر در خلق رخدادهای تاریخی و فرهنگی آن نقش داشتند، موزه مجموعه پیچیده‌ای از هنرهایی است که از آداب، منش، افکار و اعمال پیشینیان تشکیل یافته است.

 

فرماندار بهاباد با تاکید بر اینکه موزه می‌تواند بازتاب فهم، شعور و درک انسان از محیط پیرامونی را به ما منعکس کند، گفت: موزه‌ها نشان‌گر هویت، فرهنگ و تمدن اقوام و ملت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه روز جهانی موزه و گرامیداشت هفته میراث فرهنگی فرصتی مناسب برای جلب توجه مردم و افکار عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه موزه هاست، افزود: روز جهانی موزه فرصتی برای آشتی با موزه هاست.

در این مراسم با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر از مسئولان موزه تاریخ و موزه علوم طبیعی بهاباد تجلیل به عمل آمد.

درشهرستان بهاباد دو موزه شامل موزه علوم طبیعی و موزه تاریخ بهاباد فعال هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..