زیرساخت های ورزشی استان مطلوب نیست

نماینده یزد و اشکذر در مجلس: اینکه امتیاز تیم‌های دیگر با بازیکنان غیربومی با هزینه‌های گزاف خریداری شوند هیچ عایدی برای استان یزد نخواهد داشت.

 

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه مقوله ورزش از جوانان جدا نیست، گفت: شاید بهترین بستری که برای جوانان جذابیت دارد، ورزش است و ۹۰ درصد جامعه ورزشی در اختیار جوانان بوده و مقوله ورزش و جوانان ممزوج یکدیگر هستند.

وی ضمن تاسف از بی سروسامانی ورزش فوتبال در استان یزد، اظهار داشت: این رشته ورزشی تقریبا در استان یزد رها شده و این دو تیمی که الان در دسته یک و دو فوتبال کشور داریم، مشکلات جدی دارند.

جوکار تاکید کرد: یکی از نیاز‌های اصلی ورزش استان، تدوین سند توسعه پنج ساله ورزش استان یزد بر اساس سیاست‌های بالادستی وزارت ورزش و جوانان است.

نماینده یزد و اشکذر در خصوص شورای ورزش استان یزد هم افزود: این شورا در استان یزد اصلا سروسامان ندارد که باید به طور جدی با حضور نخبگان عرصه ورزش استان، پیشکسوتان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شود تا بتوان ضعف‌های ورزش استان را شناسایی و برای رفع آن اقدامات لازم را دنبال کرد.

وی بر لزوم ایجاد صندوق حمایت از ورزش استان تأکید کرد و گفت: تیم‌های ورزشی استان یزد که می‌خواهند در مسابقات شرکت کنند، چون حامی و پشتیبان ندارند برای اعزام تیم هایشان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، در این بخش تفاوتی بین رشته‌های تیمی یا انفرادی و یا ورزش بانوان و آقایان ندارد.

جوکار خاطرنشان ساخت: اینکه امتیاز تیم‌های دیگر با بازیکنان غیربومی با هزینه‌های گزاف خریداری شوند هیچ عایداتی برای استان یزد نخواهد داشت، ولی اگر به صورت زیرساختی وارد شوند و بتوانند استعداد‌های ورزشی استان را شناسایی و شکوفا کنند، بدون شک آینده ورزش استان شکوفاتر خواهد بود.

وی ادامه داد: خرید امتیاز باشگاه و بازیکنان غیربومی با هزینه‌های بسیار بالا که امروز در استان یزد شاهد هستیم، اصلا قابل قبول نیست، چون برای استان خودمان نیستند. در این زمینه هر باشگاه باید برنامه سالیانه خود را در شورای ورزش استان ارائه و بر اساس آن فعالیت‌های ورزشی را دنبال کند نه اینکه هر شخصی یا مجموعه‌ای یک سال تیمداری کند و بعد دیگر خبری از آن نیست، در این بخش در زمینه فوتبال متاسفانه اصلا خوب عمل نکردیم.

 

جوکار با اشاره به اینکه در بحث زیرساخت ها، استان یزد اصلا غنی نیست و بعد از انقلاب یک ورزشگاه مناسب نداریم، ادامه داد: ورزشکاه کنونی متعلق به قبل بوده و هیچ کاری نشده و ورزشگاه جدیدی که در حال ساخت است، سالن‌های آن برای ۱۵ یا ۲۰ سال قبل بوده که متاسفانه تاکنون به سرانجام هم نرسیده است.

این نماینده، وضعیت ورزش همگانی را نامناسب توصیف کرد و افزود: هم زیرساخت‌هایمان فراهم نبوده و هم در سطح محلات فضای مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش نیست. نپرداختن به ورزش سبب شده که امروز بیماری‌های بسیاری در استان شاهد باشیم که غالبا به علت کم تحرکی افراد است.

جوکار ادامه داد: در بحث ورزش همگانی باید در هر روستا و محلات فضای ورزشی مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش ایجاد شود.

وی با ابزار تاسف از اینکه وزارت ورزش و جوانان اصلا توجهی به هیات‌های ورزشی نداشته و بیشتر به صورت متمرکز فعالیت می‌کند، اظهار داشت: غالبا بودجه‌ها به تیم‌های مطرح و ورزش قهرمانی در سطح کشور اختصاص پیدا می‌کند که البته توجه به ورزش قهرمانی به علت جایگاهی که دارد می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، اما بی توجهی به هیات‌های ورزشی هم چالش‌زا شده است.

جوکار خواستار استفاده از ظرفیت پیشکسوتان ورزش استان شد و گفت: این افراد عمر خود را در ورزش سپری کردند و تجربیات بسیار خوبی دارند که با برگزاری جلسات همفکری و هم اندیشی می‌توان سطح ورزش استان را ارتقا داد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..