۲۲ هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان یزد معطل مانده است

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: ۲۲ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده به علت عدم مراجعه متقاضیان برای دریافت، در ادارات و دفاتر پیشخوان این اداره کل معطل مانده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی مکرمی به مناسبت روز ملی جمعیت (۳۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران افزود: افرادی که تا پایان ۱۳۹۹ درخواست کارت هوشمند داشتند کارت های آن صادر شده و باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بالای ۹۷ درصد شهروندان استان درخواست کارت هوشمند ملی داشتند برای تمامی متقاضیان کارت صادر شده است .

مکرمی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و ۹۶۶ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۲۳۲ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده، گفت: براساس آخرین آمار میانگین سن ازدواج استان برای مردان را ۲۹ سال و در زنان ۲۴.۵ سال است .وی با بیان اینکه در سال گذشته به ازای هر یکهزار نفر پنج واقعه ازدواج در استان ثبت شده است؛ افزود: پارسال در هر سه ساعت ۲ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است و همچنین به ازای هر یک هزار نفر نیز در استان ۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد میانگین سن طلاق استان برای مردان را ۳۷ سال و در زنان ۳۳.۱ سال بیان کرد و گفت: در هر شبانه روز ۶.۱ مورد طلاق و در هر سه ساعت یک مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

وی بابیان اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۵۳ مورد تولد در استان به ثبت رسیده که ۵۱ درصد نوزادان پسر و ۴۹ درصد دختر بودند؛ ادامه داد: بیش از ۹۷ درصد ولادت‌های استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت شده است.

وی بیشترین اسامی انتخاب شده برای پسران در یک سال گذشته در استان را امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین و ابوالفضل پنج نام نخست انتخاب شده برای نوزدان دختر را فاطمه، زهرا، زینب، حلما و رستا اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد تصریح کرد: میانگین سن فوت در استان برای مردان ۶۶.۶ سال و میانگین سن فوت در بانوان ۷۲.۱ سال است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دارد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..