هزینه زیاد و تاخیر مهمترین مشکلات صدور پروانه ساختمانی در یزد است

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: پرداخت هزینه گزاف و تاخیر در صدور پروانه مشکلات شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی است که همین مشکلات باعث شده تا سمت ساخت و ساز غیرقانونی روی بیاورند.

به گزارش شورای شهر یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد ناصرحیدری در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: هزینه ای که شهروند باید برای دریافت پروانه ساختمانی پرداخت کنند، مبلغ قابل توجهی است که در زمان صدور پروانه باید پرداخت شود ، علاوه بر آن باید ۲ تا ۶ ماه نیز برای دریافت آن انتظار بکشند.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب شهروند باید برای شروع عملیات ساختمانی به صورت قانونی و أخذ پروانه چند ماهی انتظار بکشند که همین مسائل باعث شده برخی شهروندان عملیات ساخت را بدون پروانه و غیرقانونی آغاز کنند چرا با پروانه باید هزینه و زمان بیشتری را صرف کنند، شهرداری باید برای حل این موضوع تسهیلگری کند همچنین نظام مهندسی نیز همکاری لازم را داشته باشد تا با کاهش زمان و هزینه صدور پروانه، شهروندان عملیات ساختمان سازی را به صورت قانونیانجام دهند.

حیدری گفت: مشکل اصلی برای دریافت پروانه برای زمین های فاقد کاربری مرتبط و زمین هایی است که دارای سند و قولنامه نیستند و شهرداری می‌تواند با رایزنی با کمیسیون ماده پنج برای صدور پروانه این گونه زمین ها اقدام کند.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های شورای ششم از ابتدا بر این بوده تا هزینه کار غیرقانونی تا حدودی افزایش یابد که انجام کار قانونی در ارجعیت قرار گیرد.

۷۰ درصد ساخت و سازهای استان یزد بدون اخذ پروانه و خارج از چارچوب قانونی انجام می شود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..