نخستین پیوند دریچه قلب بدون بخیه در یزد انجام شد

رای نخستین بار در مراکز درمانی جنوب و جنوب شرق کشور، عمل پیوند دریچه قلب بیولوژیک بدون بخیه بر روی ۲ بیمار در بیمارستان افشار یزد با موفقیت انجام شد.

به گزارش  روابط عمومی بیمارستان افشار یزد، یک فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص عمل پیوند دریچه قلبی بیولوژیک بدون بخیه افزود: یک بیماران مرد ٦٩ ساله با بیماری شدید ریوی و یک زن ٧٠ ساله با سابقه نارسایی قلب و تعبیه باطری که سابقه سکته مغزی و بیماری ریوی نیز داشت، تحت پیوند دریچه آئورت از طریق این عمل جراحی قرار گرفتند.
دکتر مهدی حدادزاده با بیان اینکه این عمل با موفقیت انجام و حال هر ۲ بیمار مساعد است، تصریح کرد: این نوع دریچه‌ها که بدون بخیه یا sutere less نامیده می‌شود، نوعی دریچه‌ی بیولوژیک است که از طریق جراحی کم تهاجمی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در عمل پیوند دریچه قلبی بیولوژیک بدون بخیه به ‌سرعت می‌توان آن را به بیمار دچار نارسایی دریچه قلب پیوند زد و در پیوند این دریچه‌ها نیازی به بخیه زدن به بافت قلب نیست.

 

وی کوتاه تر شدن دوره نقاهت، کاهش زمان جراحی و عدم نیاز به استفاده از داروهای ضدانعقادی پس از عمل جراحی را از مزایای استفاده از این نوع دریچه قلبی دانست.
فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد یادآور شد: پیش از این عمل پیوند دریچه قلبی بیولوژیک در بیمارستان های شهرهای بزرگ کشور مثل تهران، مشهد و اصفهان انجام شده است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..