با حمایت سازمان فرهنگی شهرداری یزد انجام می‌شود؛

اکران آثار هنرمندان در موضوع جمعیت روی بیلبوردهای یزد

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در راستای حمایت از هنرمندان، ضمن برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر با موضوع جمعیت، آثار برگزیده این کارگاه را همزمان با هفته جمعیت، با نصب روی بیلبودهای شهری به اکران عمومی می‌گذارد.

معاونت فرهنگی شهرداری یزد در قالب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با وجود این که تکلیف قانونی در حوزه حمایت از هنرمندان ندارد اما همواره در جهت ارتقای فرهنگ و هنر شهر در این حوزه فعالیت داشته است.

این سازمان طی سالهای اخیر به طور ویژه در راستای تشویق و ترغیب هنرمندان برنامه‌های جدی را دنبال کرده و در مناسبت‌های مختلف از توانمندی‌های هنرمندان یزدی حمایت کرده است.

همکاری قریب به ۲۵۰ نفر از هنرمندان استان با برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی شهرداری، حمایت از همایش‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در سطح شهر از جمله جشنواره تئاتر یک نفره «تین» و نیز حمایت از ساخت آثار فاخر در بخش‌های مختلف مانند مستند «پولیتزر» و نمایش «دل‌لرزه»، تنها چکیده‌ای از این اقدامات بوده است.

اخیر نیز سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور هنرمندانی از یزد و دیگر استانهای کشور با توجه موضوع مهم جمعیت و جوانی جمعیت اقدام به برگزاری کارگاه سه روزه تولید پوستر در این خصوص با عنوان «قدم نورسیده» کرد.

حجت السلام «مجتبی صداقت» رئیس این سازمان در گفت‌وگو با ایسنا هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی که با حضور چهار نفر از اساتید برجسته کشوری برگزار شد،‌ آشنایی هنرمندان طراح با اهمیت موضوع جمعیت و استفاده از توانمندی آنها جهت تولید طراحی‌های انگیزشی در زمینه جوانی جمعیت ذکر کرد.

وی با اشاره به نرخ پایین باروری در کشور و بروز بحران جمعیت در صورت تداوم این وضعیت و البته عواقب زیان‌بار آن، فرهنگ‌سازی در این رابطه با کمک هنرمندان را در این باره راهگشا خواند.

صداقت افزود: در همین راستا نیز کارگاه سه روزه تولید پوستر با موضوع جمعیت و تحت عنوان «قدم نورسیده» با حضور ۴۰ نفر از هنرمندان استانهای مختلف کشور در یزد برگزار شد که البته ۱۱ نفر از این هنرمندان یزدی بودند.

وی با اشاره به انتخاب آثار برگزیده این هنرمندان در پایان این کارگاه برای ارکان عمومی در شهرهای مختلف کشور، تصریح کرد: در مجموع ۴۷ اثر از هنرمندان حاضر در این کارگاه دریافت شد که ۳۶ مورد از آنها که توسط ۲۹ هنرمند خلق شده بود، برگزیده شد و طبق برنامه‌ریزی این روزها شاهد اکران عمومی آنها با نصب روی بیلبوردهای شهر یزد هستیم.

معاون فرهنگی شهردار تاکید کرد: هنر جلوه‌ای از فرهنگ و تمدن متعالی یک جامعه است لذا جامعه‌ای که از هنرمندان ارزنده‌ بهره می‌برد، دارای فرهنگی غنی و پربار است.

صداقت گفت: معتقدیم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری می‌تواند در راستای بروز و ظهور استعدادهای هنری نقش آفرینی کند بنابراین برای مناسبت های مختلف برنامه‌های ویژهای برای هنرمندان یزدی خواهیم داشت تا زمینه رشد و بالندگی هر چه بیشتر آنان را شاهد باشیم.

این مسئول در پایان با بیان این که عملکرد شهرداری و هنرمندان در مدیریت شهری پیوند می‌یابد، به مولفه‌های فرهنگی و هنری مورد استفاده مدیران شهر در فعالیتهای مختلف اعم از فضای سبز، المان‌ها، دیوارنگاری‌ها و غیره اشاره و ابراز امیدواری کرد که سایر نهاد و دستگاه‌ها نیز در گسترش این چتر حمایتی بر سر هنرمندان همراهی لازم را داشته باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..