پوشش فیبر نوری در استان یزد به ۵۰ درصد می‌رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: در طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها تاکنون ۷۰ هزار دسترسی در یزد ایجاد شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم تسریع در اجرای طرح ملی فیبرنوری گفت: باتوجه به فراهم شدن همه مقدمات لازم توسط وزارت ارتباطات و هم افزایی و هماهنگی درون استانی، دسترسی بیش از ۵۰ درصد منازل و کسب و کار‌ها در استان یزد به فیبر نوری تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است.

 

وی افزود: اجرای این طرح راهبردی در برخی از شهر‌های استان از جمله یزد و حمیدیا شروع شده و پیشرفت قابل توجهی داشته و در حال حاضر با پیشرفت ۲۶ درصدی این طرح، ۷۰ هزار دسترسی به فیبرنوری در استان ایجاد شده است.

پاکدل ارائه سرویس با کیفیت FTTX در همه شهر‌های بالای ۱۰ هزار نفر استان را عامل دسترسی به سرویس باکیفیت و رقابتی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر این، با کاهش تقاضا روی سرویس موبایل، ضمن بهبود کیفیت شبکه ۴G، زمینه توسعه ۵G نیز فراهم و مردم عزیز استان طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

وی با اشاره به رتبه دوم استان در شاخص توسعه‌یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) تصریح کرد: رتبه اول استان در شاخص دسترسی مردم به رایانه، بیانگر اقبال و توجه مردم استان به این حوزه و عملکرد خوب بخش‌های خصوصی فعال استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد تصریح کرد: تمام شهر‌های این استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند و در سال جدید توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای تلفن همراه استان قرار دارد و تا کنون سایت ۵G در شهر یزد فعال شده است.

وی همچنین از ضریب نفوذ ۱۷۱ درصدی نفوذ دسترسی به تلفن همراه، ضریب نفوذ دسترسی ۱۲۲ درصدی به اینترنت پرسرعت سیار، پوشش ۹۸ درصدی تلفن همراه در جاده‌های مواصلاتی استان و دسترسی ۲۰ روستا با جمعیت بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ نفر به اینترنت پرسرعت ۴G خبر داد.

پاکدل با اشاره به فعال شدن پنجره واحد استانی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، گفت: پنجره واحد مدیریت زمین نیز در استان یزد راه اندازی شده و مردم استان با مراجعه به درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس (my.gov.ir) می‌توانند از خدمات برخط و غیرحضوری دولت استفاده نموده و میزان رضایت از خدمات را نیز ثبت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..