اختتامیه رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری در یزد برگزار شد

اولین رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری در یزد با معرفی و تجلیل از ایده‎‌های برتر به کار خود پایان داد.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در آیین اختتامیه اولین رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری با عنوان «یزد، شهر گردشگرپذیر» که در سالن خیام هتل صفائیه یزد برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد و اعضای داوران گفت: یکی از دستاوردهای مهم این رویداد می‌تواند بحث برند شهر یزد باشد و نظر به این که امسال به‌ عنوان سال معرفی یزد به دنیاست و بحث تولید محتوا در مورد معرفی یزد، پلتفرم‌های مختلف در دنیا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از ایده‌های گلخانه گردشگری و موزه نساجی به‌عنوان ایده‌های بسیار خوب نام برد و افزود: ما آماده هرگونه همکاری برای اجرایی شدن این ایده‌ها هستیم.

آخوندی در ادامه از شرکت‌کنندگان خواست تا طرح‌های خود را به‌صورت پیشنهادیِ مکتوب به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد ارائه دهند تا با بررسی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

این رویداد ملی در آبان ماه سال گذشته با هدف ارائه و حمایت از ایده‌های فناوری در حوزه گردشگری آغاز شد و ۵۰ طرح در قالب پیشنهادی به دبیرخانه رویداد ارسال و طی دو مرحله داوری، ۱۸ طرح منتخب شد که در مراسم اختتامیه پس از ارائه طرح‌ها، سرانجام سه طرح برتر و دو طرح شایسته تقدیر انتخاب شدند.

محورهای این رویداد ملی در راستای رفع نیازهای فناورانه گردشگری شهری در شش محور شامل آینده‌نگری گردشگری شهر یزد، بازاریابی و برند مقصد گردشگری شهر یزد، چگونگی تحول در اقتصاد گردشگری شهر یزد، مدیریت یکپارچه توسعه گردشگری بافت تاریخی شهر یزد، نوآوری در خلق محتوای مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر یزد و کاربرد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و هوشمند سازی در گردشگری شهر یزد بوده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..