ایجاد شعبه دانشگاه فرهنگیان در میبد

امام جمعه میبد :ایجاد شعبه دانشگاه فرهنگیان و دانشکده تعلیم و تربیت در میبد از اولویت های امسال است که باید با پیگیری ها، این دو اولویت محقق شود.

 

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار جمعی از مدیران آموزشگاه‌های میبد از تعیین تکلیف ۵۲ هزار خدمتگذار آموزش و پرورش در لایحه بودجه خبرداد و گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان و شهرستان باید این موضوع را پیگیری کنند.

امام جمعه میبد افزود: ایجاد شعبه دانشگاه فرهنگیان درمیبد و دانشکده تعلیم و تربیت دردانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد از اولویت‌های امسال است که باید با پیگیری نماینده این دو اولویت محقق و شهرستان میبد به قطب تعلیم و تربیت تبدیل شود.

وی با تاکید بر تقویت آموزش و پرورش با وقفیات و درآمدزایی گفت: امسال ۴۰ مدرسه در شهرستان میبد نیاز به بازسازی و ۶۰ مدرسه نیمه تمام داریم که بارسنگینی است که باید از دوش آموزش و پرورش برداشته شود.

آیت الله اعرافی در ادامه اهمیت جایگاه مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت را خاطرنشان کرد و گفت: افتخارات بسیاری در طول سه دهه گذشته در قلمرو تعلیم و تربیت شهرستان رقم خورده که همه این‌ها مرهون زحمات شما مربیان، معلمان، مدیران و همه خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت بوده است.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر لزوم دانش افزایی و رشد علمی فرهنگیان گفت: مدیر یک مدرسه، ساعتی از زندگی شبانه روزی خود را باید صرف مطالعه و پیشرفت علمی کند، چرا که اگر یک روز بدون مطالعه باشد، از کاروان علم و دانش، عقب خواهد ماند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ما نباید در شهرمان متوقف و منتظر اقدامات کشوری باشیم، بلکه باید راه را برای پیشرفت باز کنیم و شما مدیران به هر قیمتی باید آموزش و پرورش میبد را سرآمد استان و کشور نگهدارید و این مهم، نیازمند عزم همگانی است.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: همه دستگاه‌ها باید خود را خادم آموزش و پرورش بدانند و همه برنامه‌های اجرایی باید پیوست آموزش و پرورش داشته باشد.

امام جمعه میبد تصریح کرد: شکاف میان نسل‌ها باید کاهش و تا می‌توانیم به درستی بر روی دانش آموزان اثرگذار باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..