با هدف بهبود ارتباط یزد و خواهر خوانده‌ها؛

دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده یزد تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای شهر یزد گفت: دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده در راستای بهبود و توسعه ارتباط بین شهر یزد و شهرهای خواهر خوانده تشکیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، بی بی فاطمه حقیرالسادات در جلسه کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای شهر یزد اظهار داشت: در کمیسیون گردشگری مقرر شد دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده و دیپلماسی شهری در محل شهرداری به ریاست کمیسیون گردشگری تشکیل شود.

وی عنوان کرد: در این دبیرخانه مدیران شهری و استانی برای بررسی مسائل، طرح پیشنهاد و گفت‌وگو حضور خواهند داشت.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی افزود: هفت کمیته تخصصی از جمله کمیته فرهنگی اجتماعی، کمیته اقتصاد و بازرگانی، کمیته علمی پژوهشی و فناوری، کمیته امنیتی دبیرخانه، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته اجرایی و تشریفات و کمیته گردشگری و صنایع دستی برای دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده در نظر گرفته شده است.

حقیرالسادات با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای هر کدام از این کمیته‌ها بر عهده سازمان‌های مربوطه است، گفت: بهبود و توسعه روابط بین المللی به ویژه تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی و معماری و فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاوردهای خواهرخواندگی ها برای یزد خواهد بود.

گفتنی است؛ پیشنهاد تشکیل دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده و دیپلماسی شهری به صحن شورای اسلامی شهر یزد ارجاع شد تا مشروط بر تصویب و موافقت اعضای شورا اجرا شود.

بخش نظردهی بسته شده است..