اهدای جسد یک سرهنگ جانباز نیروی انتظامی به دانشکده پزشکی یزد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از اهدای پیکر یک سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی به بخش کالبد شناسی و تشریح دانشکده پزشکی این دانشگاه برای کمک به آموزش و پژوهش و پیشرفت علم پزشکی خبر داد.

دکتر «سید مهدی هاشمی» در این باره اظهار کرد: مرحوم «محمود حبیبی‌نیا» سرهنگ بازنشسته و جانباز وطن، نخستین فردی است که در استان یزد بنا به وصیتش، جسد خود را برای کمک به آموزش و پژوهش و پیشرفت علم پزشکی به بخش کالبد شناسی و تشریح دانشکده اهداء کرده است.

وی گفت: «محمود حبیبی نیا» اهل و ساکن یزد در ۱۸ اردیبهشت در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت و طبق وصیت قبلی و با موافقت همسر و فرزندان وی، پیکر مرحوم به دانشکده پزشکی یزد اهداء شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، اهدای جسد را رفتار حسنه‌ای دانست و ادامه داد: هر بار که دانشجویان علمی می آموزند و در عمل پیاده می کنند، اثر خیر آن برای متوفی باقی خواهد ماند.

هاشمی از مرحوم حبیبی نیا به عنوان انسانی شریف و نافع در قید حیات خود یاد کرد و افزود: با این کار خیرخواهانه و عام المنفعه حیاتی تازه و دوباره به خود بخشیده است.

وی تاکید کرد: عمل اهدای جسد به ارتقاء آموزشی دانشجویان علوم پزشکی کمک شایانی می کند و نشان از روشن فکری و تفکر وسیع اهدا کننده دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، آیین تشییع مرحوم حبیبی‌نیا در بین جمعیت گسترده‌ای از دانشجویان، اساتید، کارکنان، اعضای هیئت علمی، مسئولان دانشگاه، خانواده و جمعی از دوستان و خویشان آن مرحوم برگزار و دانشجویان پزشکی با اهدا شاخه گل به پیکر آن مرحوم ادای احترام و ادب کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این مراسم از اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم تقدیر و تشکر کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..