صدور بیشترین موافقت اصولی گردشگری کشور در یزد

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد با اشاره به صدور ۲۳۹ موافقت اصولی طی سال گذشته در استان، گفت: یزد در رتبه برتر و در کنار استان‌های فارس و گلستان، در سال ۱۴۰۱ دارای بالاترین تعداد موافقت اصولی صادر شده در کشور بوده است.

«محمد میر شمسی»  ضمن اعلام این خبر گفت: این موافقت‌ها با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۴۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی صادر شده که در صورت ایجاد و تکمیل این واحدها، زمینه اشتغال برای دو هزار و ۱۶۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

به‌گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی یزد، وی تصریح کرد: بیشترین تعداد صدور موافقت اصولی در استان مربوط به طرح‌های بوم‌گردی با تعداد ۱۱۸ مورد بوده است.

میر شمسی در پایان از گردشگری به‌عنوان بخشی که موجب رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی می‌شود نام برد و خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری استان، با جدیت دنبال می‌شود و ما به‌منظور کاهش بیکاری به‌ویژه در بین جوانان از طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغال‌زا به‌صورت جدی حمایت می‌کنیم و به‌منظور رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال پایدار، برنامه‌ریزی لازم جهت توسعه گردشگری و اجرای طرح‌های مناسب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..