امام جمعه موقت یزد مطرح کرد؛

ولایت فقیه مانع بزرگ در برابر منفعت‌طلبی‌های نامشروع دشمنان

امام جمعه موقت یزد با اشاره به لغو برخی قراردادها و قوانین ننگین و خفت‌بار حکومت‌های مستبد گذشته به برکت مرجعیت و ولایت فقیه در کشورمان، از آن به عنوان عامل ناتوانی دشمن در حفظ منافع نامشروع خود در کشورها یاد کرد و همین را علت هجمه امروز دشمنان به ولایت فقیه ذکر کرد.

آیت الله «سید محمد رضا مدرسی» در خطبه های نماز جمعه یزد که در مسجد ملا اسماعیل یزد برگزار شد،‌ با اشاره سالروز لغو نهایی حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن در بیست و سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، اظهار کرد: کاپیتولاسیون، قراردادی ننگین بود که براساس آن رژیم منحوس پهلوی این حق را به آمریکایی‌ها می‌داد که در صورت انجام هرگونه جنایت و تخلفی، از محاکمه توسط دستگاه‌های قضایی کشور مصمون بمانند و این تحقیر بزرگی نسبت به ملت شریف و بزرگ ایران بود.

وی لغو این قانون خفت بار را به برکت انقلاب و روحانیت و حضور مردم متدین و غیور ایران خواند و گفت: اکنون یک عده‌ای بیچاره و بدبخت می‌خواهند به گمان باطل خود، کشور را به آن دوران حقارت‌ بازگردانند.

وی با بیان این که مشابه این قانون هنوز هم در برخی کشورهای بعضاً صنعتی و پیشرفته جهان مانند آلمان و ژاپن برقرار است، گفت: یادآوری این قبیل اتفاقاتی برای بیداری نسل جدید بسیار مناسب و لازم است.

آیت الله مدرسی در ادامه یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه را نیز سالروز لغو قرارداد منحوس دیگری یعنی لغو امتیاز تنباکو در دوران قاجار به برکت روحانیت ذکر کرد و گفت: ناصرالدین‌شاه قاجار به دنبال ریخت و پاش‌های حکومت و مشکلات مالی تن به این قرارداد خفت بار و ننگین داد و ملت ایران را از حق خودشان در زمین خرید و فروش تنباکو محروم کرد.

وی با اشاره به فتوی میرزای شیرازی مرجع بزرگ آن دوران در راستای لغو این قرارداد ننگین،‌ گفت: این فتوی حتی در دربار شاه قاجار نیز وارد شد و ترفندها برای لغو این فتوی مرجعیت نیز کارساز نشد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد به برنامه دشمنان برای به ضعف کشاندن قدرت مرجعیت و ولایت فقیه به دنبال این قبیل حوادث،‌ گفت: اگر امروز در برخی شبکه‌های مجازی و رادیو و تلویزیونهای بیگانه و بعضاً داخلی شاهد هجمه به ولایت فقیه هستیم و تلاش دارند تا منجی و حافظ این کشور را به عنوان آسیب در کشور نشان دهند، به خاطر این است که نمی‌توانند منافع نامشروع خود را با حضور ولایت فقیه در کشورهای اسلامی حفظ کنند.

وی افزود: دشمن، اگر فراز و نشیبی در مسیر انقلاب می‌بیند، آن را چندین برابر بزرگ کرده و با دروغ‌ و تهمت درآمیخته و بر علیه اصل نظام، ولایت فقیه و شورای نگهبان و دیگر ارکان جمهوری اسلامی بکار می‌برد لذا باید همچنان بیدار باشیم.

آیت الله مدرسی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) در هفته پیش‌رو، به علم لدنی آن حضرت و تاثیر ان بر پشبرد اسلام اشاره و عنوان کرد: ابوحنیفه از علمای بزرگ اهل تسنن بیان می‌کند؛ «فقیه‌تر از امام صادق(ع)‌ ندیده‌ام.»

وی به روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را نیز یادآور شد و گفت: اندکی غفلت و سادگی در حوزه ارتباطات می‌تواند هستی یک ملت را نابود کند لذا مسئولان مربوطه بدانند دشمن با ابزارهای امروز تا عمق خانه‌های مردم نفوذ کرده و در حال القاء افکار مود نظر خود است لذا باید احساس مسئولیت در این رابطه بیشتر شود.

امام جمعه موقت شهر یزد در پایان متذکر شد: متاسفانه بسیاری از مفاسد امروز در جامعه ناشی از کم کاری‌ها و خیانتهای برخی افراد در دوران گذشته است که باید جبران گذشته و آینده تضمین شود ولی این اصلاح باید با شتاب بیشتری انجام شود و همه در این رابطه مسئولیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..